امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه دنا معرف آداب و رسوم کهگیلویه و بویراحمد در ایام محرم

مشاهده ۴۹۷
۱۴۰۰/۰۵/۲۰- ۱۱:۴۹

صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد امسال هم در قالب ویژه برنامه های مختلفی که تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای استانی دنا در برنامه «حماسه حسینی» به صورت زنده از ساعت 22 تا 23 به مدت ۱۳ شب با حضور هیئت‌های عزاداری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مسجد محمودآباد یاسوج همراه عاشقان حسینی است. دعوت از هنرمندان عاشورایی در حوزه‌های مختلف، تعزیه خوانی، مداحی و معرفی آداب و رسوم روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از بخش های این برنامه به تهیه کنندگی سید افضل حسینی است.
برنامه «به وقت روضه» هم به مدت ۱۴ شب از ساعت ۱۸ به مدت ۳۵ دقیقه با هدف فرهنگ سازی در خصوص هر خانه یک حسینیه از سیمای استانی به تصویر در می آید. در این برنامه شاهد ارتباط اینترنتی با خانه‌هایی خواهید بود که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازند. ارتباط تصویری با مراکز مذهبی، برپا کردن پرچم های دسته‌های عزاداری، پخش تصاویر ارسالی مخاطبان، ارتباط با نقاط مختلف استان و ارتباط با ائمه جمعه شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر قسمت های برنامه «به وقت روضه» به تهیه کنندگی عبدالعزیز تقی زاده است.
رادیو دنا نیز در برنامه زنده «کاروان نینوا» در 10 قسمت 45 دقیقه ای هر شب از ساعت21 به تبیین فلسفه قیام عاشورا می‌پردازد. برنامه «درس هایی از محرم» در 10 قسمت 10دقیقه ای با حضور استادان حوزه و دانشگاه استان، «تاسوعای حسینی» به مدت 30 دقیقه و «با کاروان عشق» ویژه عاشورا به مدت 30 دقیقه از دیگر برنامه‌های صدای شبکه استانی دنا در پاسداشت قیام عاشورا است.
معاونت خبر مرکز هم با پوشش اخبار و رویدادهای این واقعه تاریخی در ارتباط با خبرنگاران شهرستان‌های استان، وحدت اقوام و مذاهب و آیین ویژه شیرخوارگان حسینی را به نمایش در می آورد. همچنین در قالب برخی دیگر از گزارش ها به بررسی زوایای پیدا و پنهان قیام امام حسین(ع) می‌پردازد.
همکاران معاونت فضای مجازی شبکه استانی دنا نیز با راه اندازی پویش هر خانه یک حسینه، تهیه عکس، کلیپ، سرود، مونش گرافیک و تهیه پوستر مخاطبان را در ایام محرم همراهی می‌کند.

تصاویر

امتیاز شما