امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک رادیو تهران برای عزای سید و سالار شهیدان

مشاهده ۲۰۱
۱۴۰۰/۰۵/۲۳- ۱۰:۲۶

شبکه‌ رادیویی تهران محرم امسال برنامه‌ های ویژه‌ای را تهیه کرده است که تقدیم سوگواران اباعبدالله حسین می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«حسینه تهران» امسال هم مطابق سال‌ های گذشته، عزاداری سالار شهیدان را به خانه‌های مردم می‌ آورد. این برنامه کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که با چند برنامه ویژه، به استقبال ایام عزاداری سالار شهیدان می‌ رود. برنامه «حسینیه تهران» هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰، مراسم چند هیأت قدیمی و باشکوه تهران، که رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار داده‌ اند، را پوشش می‌ دهد که مخاطبان از این فضای معنوی استفاده کنند.

امسال سعی شده در برنامه با حضور گوینده دوم برنامه، علیرضا تابان، هیأت‌ های شهرستان‌ های استان تهران مثل ورامین، شهریار و اسلامشهر و... منعکس شود. گزارش از حسینیه‌ ها و هیأت‌ های استان‌ های دیگر و پخش مداحی‌ های خاص هر استان مثل بوشهری یا آذری، دیگر بخش های برنامه را تشکیل می دهد.

همچنین آیتم های پخش فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مقام امام حسین علیه‌السلام و عزاداری برای ایشان، پخش سخنرانی وعاظ معروف تهران، ارتباط با  ایرانی‌ های خارج کشور و گزارشی از مراسم سوگواری اباعبدالله در سراسر دنیا به خصوص ارتباط هر شب با کربلای معلی و نجف اشرف، در برنامه گنجانده شده است. در برنامه «حسینیه تهران» سعید بارانی، جواد تشکری و علیرضا تابان، نویسنده و مهدی اسماعیلی و علیرضا محمدی، گزارشگر با شنوندگان همراه می‌شوند.

برنامه دیگر گروه اخلاق رادیو تهران «سقاخانه» است که توجه ویژه به زندگی به سبک حسینی دارد. در این برنامه پیرغلامان و ورزشکاران قدیمی تهران از خاطرات خود درباره عزاداری‌ های تهران صحبت می‌کنند.

همچنین «برنامه با تو باران می‌شوم» با موضوعات سلام بر حسین، اشک، هل من ناصر ینصرنی، عاقبت بخیری، عزت نفس، وفاداری، عاشورا، زینب پناه کاروان و پیشانی بر خاک، به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) از شبکه تهران روی آنتن می رود.

در این برنامه مینا نیکانیک، تهیه کننده و محمدرضا علی اکبری، گوینده هستند که از 5 تا 12 محرم ساعت 20 تقدیم عزاداران می‌شود.

برنامه «کتاب شب» با اجرای بهروز رضوی در دهه اول محرم، به بازخوانی تنظیم رادیویی کتابِ «مختارنامه» اثر عطاءالله بنِ حسام الواعظ هروی و تصحیح محمد بهشتی از انتشارات پیری اختصاص دارد.

این برنامه را می توانید ۲۳ تا ۲۷ مرداد و از ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو تهران دنبال کنید.

امتیاز شما