امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

از «خیمه گاه» تا «مجلس عشق» همراه با شبکه استانی قزوین

مشاهده ۲۰۸
۱۴۰۰/۰۵/۲۳- ۱۰:۳۷

صدا و سیمای قزوین با تولید و پخش برنامه‌های مختلف، عاشقان حسینی را همراهی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای قزوین با برنامه «خیمه گاه» در دهه اول محرم هر شب ساعت 21  در 13 شب به تبیین فرهنگ جامع عاشورایی در زوایایی فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد. این برنامه در بخش های مختلف تمامی زوایای عزاداری از سخنرانی تا مجلس روضه و آیین‌ها و فرهنگ‌های عاشورایی را مورد توجه قرار می دهد. «خیمه گاه» از بخش‌های متعدد تولیدی، سخنرانی و مداحی تشکیل شده است که مجری برنامه حلقه اتصال این بخش‌ها به هم است. در این برنامه همچنین با نگاه تحولی به هیئت‌ها موضوع حسینیه کودک، جوانان و عزاداری، روضه‌های خانگی و… جز موضوعاتی است که بر پایه چهارچوب هفت گانه مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب به آنها پرداخته می‌شود. از دیگر بخش‌های این برنامه برگزاری مسابقه مرثیه سرایی ویژه نوجوانان است که به نوعی استعدادیابی هم محسوب می‌شود. از سوی دیگر با کمک و همراهی هنرمندان در زمینه‌های مختلف هنر عاشورایی را هم به سمع و نظر مخاطبان می‌رسانیم. یکی از بخش‌های تولیدی این برنامه «حسین (ع) حساب می‌کند» است به این صورت که خیرین در محله‌های ضعیف‌تر با مراجعه به مغازه‌های مختلف، حساب دفتری نیازمندان را تسویه می‌کنند. لوکیشن برنامه تلویزیونی «خیمه گاه» حسینیه امینی‌ها است. این برنامه در ۱۳ شب و در ۱۳ قسمت ۷۰ دقیقه‌ای به نمایش در می‌آید. در ضمن پوشش مراسم روز سقا و پخش زنده نماز ظهر عاشورا در صورت موافقت ستاد کرونا استان و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی روی آنتن خواهد رفت.

صدای قزوین هم برنامه‌های متنوعی در ایام محرم تقدیم شنوندگانش می‌کند. ویژه برنامه عصرگاهی «مجلس عشق» هر روز از ساعت 18 تا 19:15 در 12 شب ضمن پوشش آیین‌های عزاداری استان در بخش های مختلف به فرهنگ عاشورا، پیام های این واقعه مهم در تاریخ اسلام و معرفی شخصیت های تاثیرگذار آن می‌پردازد. رادیو قزوین همچنین در خلال برنامه‌های خود با پخش نوای تعزیه خوانان، مداحان و شعرای آیینی استان، بخش کارشناسی مذهبی، گزارش مردمی و پخش نمایش رادیویی با موضوع محرم شنوندگان و عزاداران حسینی را همراهی می‌کند. پخش ویژه برنامه‌ های صبح تاسوعا و عاشورا و پخش زنده ویژه برنامه زیارت ناحیه مقدسه عصر عاشورا از دیگر برنامه‌های رادیو قزوین در این ایام است.

معاونت خبر قزوین با پوشش خبری رویدادها و تحولات استان در حوزه محرم و همچنین پخش گزارش های خبری ـ تولیدی از عزاداری‌های محرم، مردم استان را در جریان برنامه‌های این ماه قرار می‌دهد.  
معاونت فضای مجازی هم با بارگذاری روزشمار محرم الحرام (که به صورت جداگانه و تجمیعی در قالب عکس نوشت و پوستر و اینفوگرافیک طراحی و تهیه می‌شود)، بارگذاری ویدیو-موشن گرافیک «روز داوری»، بارگذاری عکس-اینفوگرافیک «روزشمار محرم الحرام»، تولید فتوکلیپی از مداحی‌های مطرح استان و کشور به همراه عکس های سال های گذشته هیئت ها و مساجد قزوین در ایام محرم الحرام، تولید و بارگذاری ویدیو-موسیقی تصویر «با کاروان عاشورا»، تولید استوری موشن «در قاب حسینی» و تولید بسته صوتی درخصوص جایگاه محرم و قیام عاشورا و کربلا به این واقعه تاریخی می‌پردازد.

امتیاز شما