امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
در ایام محرم؛
در ایام محرم؛

«روز واقعه» در «سینمای ایرانی» هیسپان تی وی نمایش داده می‌شود

مشاهده ۲۰۶
۱۴۰۰/۰۵/۲۳- ۱۲:۳۳
تعداد بازدید:206

به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم، برنامه «سینمای ایرانی» شبکه هیسپان تی وی به نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمای «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه هیسپان تی وی، اسوالدو کانالز مجری برنامه «سینمای ایرانی» که هر هفته با انتخاب یک فیلم ایرانی، ضمن گفت‌وگو با کارشناسان عرصه هنر و سینما، به معرفی و بررسی آن می‌پردازد، در این قسمت فیلم «روز واقعه» را برای مخاطبان اسپانیایی زبان خود برگزیده است.

در این برنامه، حجت‌الاسلام محسن مجتهدزاده کارشناس مذهبی به معرفی امام حسین (ع) و توضیح واقعه عاشورا می‌پردازد و در ادامه، خدایار قاقانی، منتقد سینما زوایای فلسفی فیلم را برای مخاطبان این شبکه اسپانیایی زبان آشکار می‌کند.

در خلاصه «روز واقعه» آمده است: عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو دختری به نام راحله دارد. او در جریان عروسی خود ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند. عبدالله به سمت کربلا می‌رود و عصر عاشورا به آن‌جا می‌رسد و...
«روز واقعه» با هنرنمایی علیرضا شجاع نوری، عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، حسن فتحی، محمدعلی کشاورز، سعید نیکپور، عنایت بخشی، حسین پناهی، لادن مستوفی، ژاله علو و حمیده خیرآبادی و نویسندگی بهرام بیضایی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته ساخته شده است.

برنامه «سینمای ایرانی» (Cine Iraní ) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه‌های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد. این برنامه امروز شنبه 23 مرداد ماه ساعت 19:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و بازپخش آن در ساعت های 10:30 و 22:30 روز یکشنبه نمایش داده می‌شود.

امتیاز شما