امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

گرامیداشت هفته دولت در رادیو صبا

مشاهده ۱۶۲
۱۴۰۰/۰۶/۰۱- ۱۳:۲۷

رادیو صبا در برنامه‌های زنده «صبح صبا» و «عصر صبا» به گرامیداشت هفته دولت می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب‌های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین‌کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است. نظام جمهوری اسلامی‌با جان‌فشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، حرکت خود را آغاز کرد. در این میان، شهادت دو شخصیت فداکار اسلام، رجایی و باهنر که به آتش کین منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشوده است.
رادیو صبا نیز در برنامه زنده  «صبح صبا» و «عصر صبا» هفته دولت که یاد آور فدا کاریهای فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشورخدمتگذاری شهیدان رجایی و با هنر است با پرداختن به این موضوع گرامی می دارد.

مجله صبحگاهی «صبح صبا» که با هدف اطلاع رسانی و شوخی با اخبار جامعه و جهان راهی آنتن صبا میشود ، روز یکشنبه دوم شهریور به مناسبت فرارسیدن هفته دولت با موضوع خدمت صادقانه به مردم راهی آنتن صبا می‌شود.
در این برنامه در بخش های متنوع نمایش طنز و اخبار روز با بیانی طنز به نقد مسایل اجتماعی و فرهنگی در جامعه پرداخته می‌شود.
برنامه «صبح صبا» هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷با اجرای مهبد قناعت پیشه و محمدرضا قلمبر، تهیه کنندگی محمد حسین خسروجردی و همکاری نویسندگانی چون امیر اکبری ، سمیرا جعفری،فرناز بیات، لیلا حسین پور، اشرف نوری، ابولفضل طاهری تقدیم شنوندگان می‌شود.

مجله عصرگاهی «عصر صبا» با بیان موضوعات اجتماعی و حقوق شهروندی هر روز ساعت ۵ عصر راهی آنتن صبا می‌شود.
روز دوشنبه دوم شهریور به مناسبت فرارسیدن هفته دولت این برنامه با موضوع عملکرد راهی آنتن می‌شود.
این برنامه در بخش های متنوع و با نگاهی طنز به عملکرد دولت های قبلی می‌پردازد و از مخاطبان می خواهد که در این برنامه اعلام کنند که به عنوان هم وطن چه کمکی برای عملکرد بهتر دولت می توانند انجام دهند.
مخاطبان می توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۱۰۵۵ و تماس تلفنی با شماره ۲۲۶۵۳۰۴۳ در این برنامه مشارکت داشته باشند.
این برنامه ضمن شوخی با مسولان در آیتم های مختلف به نقش تک تک افراد جامعه برای داشتی دولتی بهتر اشاره می‌کند و به مخاطبان یادآوری می‌کند که هر یک از افراد جامعه در شرایط اجتماعی و فرهنگی آن تاثیر گذار هستند.
برنامه «عصر صبا» با اجرای لاله جلال آبادی و تهیه کنندگی آزاده شاهرخ مهر راهی آنتن صبا می‌شود.

 علاوه بر برنامه‌های زنده  رادیو صبا، همزمان با فرارسیدن هفته دولت کتاب صوتی «من رجایی ام» را راهی آنتن کرد.
این کتاب گویا برگرفته از کتاب «من، محمدعلی رجایی» نوشته داوود بختیاری دانشور و از تولیدات «نشر شاهد» است.
«من، محمدعلی رجایی» زندگی‌نامه‌ شهید محمدعلی رجایی، دومین رئیس جمهوری ایران پس از انقلاب اسلامی است که به شیوه‌ داستانی بازگو شده است . شهید رجایی اندکی پس از انقلاب، در ماجرای بمب‌گذاری در دفتر نخست‌وزیری به همراه تنی چند، از جمله دکتر باهنر، به شهادت رسید.
این کتاب دربردارنده‌ ۱۱ داستان کوتاه مستقل با عناوین «چه زود یتیم شد!»، «مثل هیچ کس»، «پسرک دستفروش»، «چه زود گذشت!»، «دست‌های گچی»، «مدرسه‌ی کمال، دختر باکمال»، «خانه‌ای با یک درخت»، «پاییز در زندان»، «بهار در زندان»، «من، محمدعلی رجایی» و «سه و دوازده دقیقه» است.
من رجایی ام به تهیه کنندگی مجید میرزایی و روایت محمدرضا لبیب هر روز ساعت ۱۲:۳۰ از رادیو صبا پخش می‌شود.

امتیاز شما