امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

راه‌یابی شبکه جهان بین با «آخرین نفس» به بخش مسابقه جشنواره تلویزیونی مستند

مشاهده ۲۶۲
۱۴۰۰/۰۶/۰۶- ۱۶:۲۴

مستند تلویزیونی «آخرین نفس» به تهیه کنندگی و کارگردانی یزدان کیانی و از تولیدات شبکه جهان بین به بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند راه یافت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند تلویزیونی با رویکرد مخاطرات زیست محیطی نابودی جنگل های بلوط زاگرس در سیمای استانی چهارمحال و بختیاری تولید شده است.
در ««آخرین نفس» اهمیت جنگل های بلوط به عنوان مهم‌ترین و فراوان ترین گونه درختی موجود در غرب کشور، به ویژه در منطقه زاگرس و استان چهارمحال و بختیاری که یکی از مهم‌ترین رویشگاه‌های بلوط در کشور است، به تصویر کشیده شده است.
این مستند با نگاهی دقیق و موشکافانه به فواید جنگل های بلوط، نقش این پوشش گیاهی در طبیعت و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی می‌پردازد. در ادامه نیز با توجه به همجواری این جنگل ها با زاگرس نشینان روستایی و استفاده بی رویه اهالی از طبیعت برای درآمدزایی و امرار معاش بر ضرورت حفظ این پوشش گیاهی، پیشگیری از مخاطرات زیست محیطی تخریب جنگل ها بر روی زندگی و حیات بشر و اهمیت نهادینه کردن فرهنگ صیانت از طبیعت تأکید شده است.
تصویربردار «آخرین نفس» وحید حسین زاده و تدوینگرش سید صفی الله حسینی نام دارد.

 پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند با شعار «روایت حقیقت در قاب واقعیت» با انتشار فراخوان در بخش های فیلم مستند، عکس مستند و مستند نگاری برگزار شده است.

امتیاز شما