حجت الاسلام روحالله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، عملکرد سیما را در نحوه پوشش عزاداری دهه اول محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا و در خلأ اجتماعات حسینی مطلوب ارزیابی کرد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت الاسلام روحالله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامیبا اشاره به عملکرد رسانه ملی در نحوه پوشش عزاداری دهه اول محرم گفت: صداوسیما در محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و در نبود اجتماعات حسینی توانست پوشش بسیار خوبی از عزای سرور و سالار شهیدان به نمایش گذارد و ارتقای محسوسی داشت.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامیبا تأکید بر اینکه تلویزیون علاوه بر پوشش مراسم عزاداری محرم در سراسر کشور برای همافزایی، همراه کردن و ترغیب مردم به رعایت دستورالعملهای بهداشتی در عزاداریهای ایام ماه محرم تاکنون اقدامات ارزنده ای انجام داده است گفت: مهم ترین مسئله، برگزاری عزاداری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بود تا مشکلی برای سلامتی مردم به وجود نیاید که انصافاً رسانه ملی در این میان بیشترین نقش را در تأمین این مهم برعهده داشت.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: دلبستگی مردم به سرور و سالار شهیدان (ع) و برپایی هیئت های عزاداری سال به سال افزایش می یابد و از شور ویژه ای برخوردار است اما با توجه به اینکه امسال نیز همچون سال گذشته به علت شرایط خاص کرونا با محدودیت هایی مواجه بودیم، رسانه ملی با برنامه ریزیهای منسجم و با توجه دادن اجرای همه دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه ریزی جامعی برای پوشش این مراسم داشت و از این محدودیت ها فرصت های بی نظیر و صحنههای نوینی خلق کرد که شایسته قدردانی است.
حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به غنی و پربارتر بودن برنامههای عزادارای امام حسین (ع) نسبت به سال گذشته گفت: سیما، مراسم عزاداری در هیات های حسینی را نسبت به سال قبل، قوی تر پوشش داد و نظم هیات ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم به خوبی در هیات های عزاداری نمایش داده شد. قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامیبا بیان اینکه رسانه ملی مقتل خوانی، روضه خوانی و مصیبت شهادت سرور و سالار شهیدان(ع) را به شکلی که جامعه بتواند با آن همراهی کند به زیبایی به تصویر درآورد، گفت: رسانه ملی به شایستگی توانست با برنامه سازی مناسب خود تلاش دشمنان مبنی بر القائات شیوع بیشتر بیماری کرونا بر اثر برگزاری مراسم عزاداری را خنثی کند و خلأ حضور مردم در اجتماعات حسینی به خاطر شرایط کرونایی و رعایت دستورالعمل ها را به خوبی پر کند.
وی افزود: در دهه اول محرم توفیق حاصل شد تا در این ایام تولیدات مناسبی برای برنامه «حسینه ایران» ارائه کنیم. همچنین در برنامه «تکیه» شبکه افق و «زنده باد زندگی» شبکه دو سازمان تبلیغات اسلامی سهمی خوبی ایفاء کردند و در کل در 10 عنوان برنامه محرمی مشارکت داشتیم و ویش هایی که تلویزیون در این ایام با هماهنگی دستگاههای دیگر راه اندازی کرد و برگزار شد، بسیار ارزشمند بود.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامیبا بیان اینکه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره چگونگی برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی برای عزاداران حسینی از رسالت های رسانه ملی است تأکید کرد: باید از هم اکنون برای برگزاری مراسم اربعین حسینی برنامه سازی شود؛ امسال جدای از تصاویر از بین الحرمین و حرم امام حسین (ع) باید برنامه سازان با حضور در مواکب و عمودهای مستقر در عراق، از حال و هوای زوار ابا عبدالله الحسین( ع) تصاویر نابی تهیه و منعکس کنند.
وی با تاکید بر این که مفهوم عزادار حسین (ع) با موکب های حسینی گره خورده است خاطرنشان کرد: نباید فرصت ساخت مستندهای به روز را از دست داد و به این اکتفا کرد که تولیدات و مستندات بعد از پایان محرم پخش شود بلکه بهتر است این شکوه حضور در همین شب های حضور عاشقان به نمایش درآید.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ابراز امیدواری کرد: تولید فیلم و سریال های جدید ویژه ماه محرم در آینده به شایستگی انجام شود و شاهد تولیدات فاخر و ارزشمند متناسب با ایام محرم باشیم.