امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بحث آموزش و پرورش در اولویت تولیدات صدا و سیمای زنجان

مشاهده ۲۰۹
۱۴۰۰/۰۶/۱۳- ۰۸:۵۸

مدیرکل صدا و سیمای زنجان در جلسه هماهنگی بررسی امکان گشایش مدارس و مراکز آموزشی در مهر ماه با بیان اینکه رسانه بر خود وظیفه می داند که به بعد روانی جامعه بیش از پیش توجه کند، گفت: بحث سلامت امر مهمی است و ما در تلاش هستیم، نخست سلامت جامعه و سپس سلامت حضور دانش آموزان در فضای مجازی را کنترل کنیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید محسن لطیفی در این جلسه که مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس مرکز بهداشت زنجان هم حضور داشتند، با اشاره به اینکه باید در این زمینه کار کارشناسی صورت گیرد، افزود: مسئولان آموزش و پرورش بر این باور هستند که مدارس کشور باید از ابتدای مهر امسال بازگشایی شوند و البته استلزاماتی چون واکسیناسیون کادر مدرسه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در این میان مطرح است. وی همچنین با اشاره به مسأله بعد روانی جامعه گفت: باید با همفکری زمینه اعتماد خانواده‌ها فراهم شود و اعتماد بین اولیا و مدارس تقویت شود. مدیر کل شبکه استانی زنجان تصریح کرد: آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی باید با همراهی رسانه استانی ضمن بررسی تحلیلی و همه جانبه به یک مدل دقیق و با ثبات در خصوص نحوه شروع سال تحصیلی برسند.

 لطیفی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رسانه در همه زمینه‌ها در کنار آموزش و پرورش است، گفت: بحث آموزش و پرورش در اولویت برنامه سازی است و در صورت همکاری و حمایت وزارت آموزش و پرورش این آمادگی را داریم تا سریالی فاخر در شأن و منزلت مقام و جایگاه معلم در صداو سیما ساخته شود.

محمدرضا صائینی، رئیس مرکز بهداشت زنجان هم با اشاره به این که تحصیل فرزندان یکی از دغدغه‌های اصلی اولیاست، گفت: یکی از موارد اصلی در بازگشایی مدارس تلقیح واکسن به معلمان، اولیای مدارس و واکسیناسیون دانش آموزان است.

حسن مظفری، مدیرکل آموزش و پروش استان نیز با اشاره به اینکه در تلاش هستیم مدارس از مهرماه بازگشایی شود، افزود: آموزش و پرورش استان این آمادگی را دارد که بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا مدارس را به صورت حضوری، ترکیبی و یا مجازی برگزار کند. مظفری در ادامه از حمایت، تبلیغ و برنامه سازی مناسب رسانه ملی در ایام تعطیلی مدارس قدردانی کرد.

امتیاز شما