امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
نجات اربیل با رشادت های سردار دل ها
نجات اربیل با رشادت های سردار دل ها

شبکه اشراق به زودی تصویرگر ماجراهای «نجات اربیل» می شود

مشاهده ۳۱۷
۱۴۰۰/۰۶/۱۵- ۱۵:۲۶
تعداد بازدید:317

مدیران کل صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه استان زنجان با حضور در لوکیشن ضبط تله تئاتر «نجات اربیل» از نزدیک در جریان روند تصویربرداری این اثر فاخر قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «نجات اربیل» روایتگر روزهایی است که داعش به دروازه‌های اربیل رسیده بود و بیم آن می‌رفت که شهر به زودی اشغال و ساکنان آن قتل عام شوند. در پی عدم کمک کشورهای غربی و عربی، مسعود بارزانی فوراً با مقامات ایرانی تماس گرفت و اعلام کرد که شهر در حال سقوط است و نیازمند کمک و یاری ایران هستیم. از همین رو، سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی به یاری آنها می‌شتابد و ...

لطیفی، مدیرکل شبکه استانی زنجان در حاشیه این بازدید که برخی معاونان و مدیران مرکز هم حضور داشتند، ضمن ادای احترام به شهدای مدافع حرم گفت: هنرمندان همچون سربازان حاج قاسم، از مرزها، باورهای ملی و دینی کشور حراست می‌کنند. لطیفی  افزود: وقتی داعش تکفیری و جنایتکار پشت دروازه‌های اربیل بود و تماس های رئیس اقلیم کردستان عراق با آمریکا و اروپا بی نتیجه مانده بود، حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهره بین المللی مقاومت، امید و انگیزه را به کردستان هدیه کرد و عناصر داعش مفتضحانه به خاک مذلت افتادند. وی همچنین گفت: بی شک توجه و علاقه شخص فرمانده فقید و مقتدر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ به هنر و ادبیات جبهه مقاومت و علاقه وی به بسط و اشاعه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از طریق زبان فاخر هنر، امری واضح و مشهود است و ایشان با وجود مشغله‌های کاری حساس و فوق العاده خویش در ایران و منطقه همواره پای ثابت و یکی از علاقه مندان جدی آثار هنری و مکتوب حوزه دفاع مقدس بودند.

مدیرکل رسانه استانی با بیان این مطلب که این اثر تلویزیونی همسو با برنامه‌های مرتبط با کنگره ملی 3535 شهید استان تولید می‌شود، افزود: «نجات اربیل» به عنوان یک اثر تلویزیونی فاخر یادآور رشادت بی بدیل رزمندگان غیور و شهدای عزیز مدافع حرم است که در هفته دفاع مقدس از شبکه اشراق و شبکه‌های سراسری سیما پخش خواهد شد.

این تله تئاتر در 75 دقیقه به نویسندگی علیرضا حنیف و کارگردانی ساسان قجر در حال تصویربرداری است و هنرمندانی از استان‌های کردستان و زنجان در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

امتیاز شما