امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

برگزیدگان طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ معرفی شدند

مشاهده ۳۱۹
۱۴۰۰/۰۶/۲۰- ۰۷:۲۳

طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ جمعه ۱۹ شهریورماه در هفتادو هفتمین روز برگزاری، با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ در هفتادو هفتمین روز برگزاری خود ، با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

 اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ امروز جمعه ۱۹ شهریورماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ با حضور مسئولان قرآنی فعال در این طرح ، با توجه به محدودیت های کرونایی به صورت تلویزیونی برگزار شد.

در برنامه زنده شبکه قرآن و معارف سیما که به مناسب اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ به روی آنتن رفت دکتر سعادتی معاون فرهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ، قره شیخلو رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام شفیعی مدیرکل ارتباطات امور استان‌های سازمان دارالقرآن کریم و مسیب زاده مدیرکل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ، توضیحاتی درباره برگزاری این طرح بیان کردند.

دکتر سعادتی به اشاره به استقبال چشمگیر از برگزاری طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ گفت : امسال نسبت به سال های گذشته چه از لحاظ کمی و چی کیفی شاهد ارتقای سطح برگزاری طرح ملی قرآنی بودیم .

وی افزود : ما امسال به پیشنهاد شبکه قرآن و معارف و سیما، بخش فرهنگی را به طرح ملی قرآنی اضافه کردیم که استقبال از این ابتکار فراتر از پیش بینی‌های ما بود به طوری که حدود ۱۵۱۰ اثر در رشته‌های مختلف فیلم کوتاه ، عکس نوشت ، انیمیشن ، خوشنویسی و ... به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال ما مفاهیم قرآنی را مطرح کردیم و علاقه مندان هم بر اساس مفاهیم و مضامین قرآنی ، در رشته‌های مختلف هنری شرکت کردند.

سعادتی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی هم مورد داوری و قضاوت کارشناسان و استادان برجسته رشته‌های مختلف هنری قرار گرفت.

حجت الاسلام شفیعی هم با اشاره به استقبال بسیار خوبی که از طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ شد ، گفت: امسال هم با توجه به شرایط کرونایی، با اجرای طرح ملی قرآنی به صورت مجازی از این فرصت به خوبی استفاده و توفیق و زمینه برای حضور علاقه مندان فراهم شد.

وی تاکید کرد: سازمان دارالقرآن با توجه به وظیفه ای که در راستای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی دارد به ویژه نشر فرهنگ معارف و مفاهیم قرآنی با استقبال از اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ ، عزیزان در استان‌ها را همراه با شبکه‌های استانی کردیم.

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد : اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ موجب شد تا بخش عمده مردم که علاقه مند به انس با قرآن هستند با ظرفیت این طرح عظیم با مفاهیم قرآنی بیشتر آشنا شوند.

گفتنی است در برنامه اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ که با اجرای علی ربیعی به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت با صداوسیمای بوشهر که به عنوان پایتخت نخستین پایتخت قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ انتخاب شده است، ارتباط مستقیم برگزار و با مدیرکل صداوسیمای بوشهر گفت و گو شد.

همچنین با مراکز برگزیده استانی طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ نیز ارتباط مستقیم برگزار شد.

در  مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ به ٣١٣ برگزیده آزمون سراسری حفظ و مفاهیم طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ جوایز نقدى اهدا شد.

در این مراسم  ضمن تجلیل از استان‌های مشارکت کننده، پنج استان برتر که فعالیت ویژه ای در طرح قرآنی ۱۴۵۵ داشته اند معرفی شدند.

همچنین برگزیدگان و آثار برتر جشنواره فرهنگی قرآنی ۱۴۵۵ که در ١٠ موضوع و هفت رشته شامل: خوشنویسی، شعر، فیلم کوتاه، محصولات چندرسانه‌ای، گرافیک، طراحی پوستر، داستان‌نویسی و نقاشی برگزار شد، معرفی شدند.

طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ به عنوان بزرگترین و فراگیرترین طرح قرآنی کشور با مشارکت نهادها و سازمان‌‍‌های قرآنی کشور ، با شعار محوری "قرآن ، امید، زندگی: از ۵ تیر آغاز و تا ١٢ شهریور به مدت ده هفته برگزار شد.

امتیاز شما