امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

«کتاب شب» اثری از آنا پررا را روایت می‌ کند

مشاهده ۲۳۸
۱۴۰۰/۰۶/۲۰- ۱۰:۳۸

رمان «پسری از گوانتانامو» اثر آنا پررا، از امشب 20 شهریور در برنامه «کتاب شب» شبکه رادیویی تهران بازخوانی می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سردبیر برنامه «کتاب‌ شب» رادیو تهران از بازخوانی تلخیص و تنظیم رادیویی رمان «پسری از گوانتانامو» نوشته‌ آنا پررا در برنامه «کتاب شب» خبر داد و گفت: این رمان را کیوان عبیدی آشتیانی ترجمه کرده و انتشارات افق به چاپ رسانده است. موضوع آن درباره ترورهایی است که آمریکایی‌ها در پاکستان انجام می دادند و باعث به وجود آمدن گروه‌های تروریستی معروفی شدند.

محمدباقر رضایی همچنین اعلام کرد که تنظیم خلاصه‌ ای از این رمان برای روایتی 100 دقیقه‌ای، در پنج قسمت 20 دقیقه‌ای انجام گرفته است و از امشب با صدای استاد بهروز رضوی برای علاقه‌ مندان روایت می‌ شود.

وی ادامه داد: موضوع این کتاب درباره آدم‌ ربایی‌ هایی است که آمریکایی‌ها در پاکستان انجام می‌ دادند و باعث به وجود آمدن گروه‌های تروریستی معروفی همچون القاعده شدند. جاسوسان آمریکایی به مردم پول‌های کلان می‌ پرداختند تا آنها همسایه‌ های مسلمان خودشان را، که مشکوک به نظر می‌ رسیدند، معرفی کنند. در این بین، خالد و پدرش هم که با خانواده به کراچی مسافرت کرده‌ اند، ربوده می‌ شوند و خالد سر از زندان مخوفِ آمریکایی‌ها، گوانتانامو در می‌آورد. ماجرای رمان شرح حوادثی است که در این زندان بر خالد می‌ گذرد.

سردبیر و نویسنده برنامه «کتاب شب»، محمدباقر رضایی و تهیه‌کنندگان آن رضا قربانی و زرین کشاورز هستند که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23:30 از رادیو تهران می‌شنوید.

امتیاز شما