امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

با رادیو فرهنگ «در مسیر توسعه» استان ها قدم بردارید

مشاهده ۱۳۱
۱۴۰۰/۰۶/۲۱- ۱۰:۲۱

معاون سیاسی وزیر کشور و نمایندگان مردم در برنامه «در مسیر توسعه» این هفته، به بررسی توسعه استان ها و امور سیاسی می‌ پردازند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «در مسیر توسعه» امروز، دکتر محمد خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس فراکسیون توسعه متوازن کشور و دکتر کیوان مرادیان، نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار از استان مازندران حضور داشته و به همراه مهمانان تلفنی، دکتر عباس گلرو، نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه و محمدباقر خرمشاد، معاون سیاسی وزیر کشور، مسائل و مشکلات مربوط به امور سیاسی و توسعه در استان‌ها را بررسی می‌کنند.
توسعه سیاسی در کلی ترین تعریف، فرآیندی است که طی آن ظرفیت ساختارها و نهادهای سیاسی، همچنین پویایی نیروها و روابط سیاسی یک کشور در جهت ساماندهی امور عمومی افزایش می یابد. توسعه سیاسی حول محور سه فرآیند تمرکز قدرت سیاسی، نهادمند شدن و قانونمند شدن حکومت و دموکراتیک شدن آن، با نگاهی کلی به تجربه کشورهای گوناگون اتفاق می افتد.

دو الگوی اصلی توسعه سیاسی را می توان از یکدیگر تفکیک کرد که در این برنامه به الگوی «دولت محور» که ظرفیت حکومت، به ویژه دستگاه‌های نظامی و اداری آن افزایش یافته، اما عرصه اجتماعی سیاست و روابط میان دولت و جامعه توسعه چندانی نیافته است و الگوی «جامعه محور» که به موازات توسعه سازمان حکومت، نیروها و نهادهای اجتماعی و مدنی نیز توسعه یافته اند و روابط دولت و جامعه از تعادل برخوردار شده است، اشاره می‌ شود و شاخص های هرکدام بیان‌ شده و وضعیت توسعه متوازن استان‌ ها بر پایه این الگوها بررسی می‌ شود.
برنامه «در مسیر توسعه» کار مشترک رادیو فرهنگ و فراکسیون توسعه متوازن مجلس شورای اسلامی است که دوشنبه‌ ها به صورت زنده ساعت 11 روی آنتن می رود.

امتیاز شما