امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
راهیابی سه اثر رادیویی سازمان به بخش نهایی جشنواره Abu Prizes 2021
راهیابی سه اثر رادیویی سازمان به بخش نهایی جشنواره Abu Prizes 2021

راهیابی سه اثر رادیویی سازمان به بخش نهایی جشنواره Abu Prizes 2021

مشاهده ۲۲۷
۱۴۰۰/۰۶/۲۱- ۱۳:۰۸
تعداد بازدید:227

از میان آثار ارسالی سازمان به جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا- اقیانوسیه ABU Prizes 2021 ، سه اثر رادیویی به بخش نهایی این جشنواره راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره‌های بین المللی امور بین الملل سازمان، مستند «فرزند گور» در بخش مستند نمایشی به تهیه کنندگی سونیا سعادت فر از مرکز گلستان، «سهم ناشنوایان از دنیای ما» در بخش آنونس خدمات اجتماعی CSA به تهیه کنندگی مرتضی میلانی از رادیو سلامت و «آرتیست» در بخش نمایش بلند رادیویی به تهیه کنندگی مهدی آذری از مرکز گیلان به بخش نهایی آثار سازمان در جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا- اقیانوسیه راه یافتند. مستند نمایشی «فرزند گور» روایت معلمی است که در یکی از روستاهای دورافتاده استان گلستان با وجود دانش آموزان بسیار سرکش که هیچ معلمی نمی توانست بیشتر از چند ماه در کلاسشان دوام بیاورد وارد شد و ۱۵ دقیقه آخر کلاس را اختصاص به داستان خوانی داد . از میان آن داستان‌ها افسانه معروف گوراوغلی مورد علاقه بچه‌ها قرار گرفت و قهرمانی‌ها و انسانیت شخصیت اصلی آن افسانه باعث تغییر دانش آموزان شد و آنها تبدیل به دانش آموزانی نمونه شدند. برنامه «سهم ناشنوایان از دنیای ما» به استفاده از ماسک، در ایام همه گیری کرونا و مشکلاتی که در برقراری ارتباط افراد ناشنوا با سایرین ایجاد می‌شود، اشاره دارد. نمایش رادیویی«آرتیست» درامی است در ستایش رادیو، داستانی که با عبور از محدودیت قوانین کلاسیک درام رادیویی ، به روایتی مبتنی بر رئالیسم جادویی دست پیدا می‌کند.

گفتنی است بنا بر فراخوان رسمی جشنواره اتحادیه رادیوتلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه با عنوان ABU Prizes 2021 روند دریافت، انتخاب و آماده‌سازی تولیدات رادیویی و تلویزیونی در امور بین‌الملل سازمان صداوسیما از اسفندماه 1399 آغاز شد. طی فراخوان امور بین‌الملل سازمان، درمجموع 500 اثر تلویزیونی و رادیویی (تعداد 231 برنامه تلویزیونی و 269 برنامه رادیویی) از معاونت‌های صدا، سیما، سیاسی، برون‌مرزی و استان‌ها به دبیرخانه این جشنواره در امور بین الملل ارسال گردید و طی یک فرایند سه‌ماهه با همراهی داوران و کارشناسان مجرب از این میان، 16 اثر در زمینه‌های تخصصی رادیویی و تلویزیونی و محتوای دیجیتال به‌عنوان آثار نهایی منتخب سازمان صداوسیما انتخاب شدند. آثار تلویزیونی در هفت زمینه داستانی، مستند، سرگرمی، کودک، ورزشی، گزارش خبری، چشم‌انداز، و آثار رادیویی نیز در 9 زمینه نمایشی بلند(درام)، نمایشی کوتاه، مستندنمایشی، مستند، گزارش خبری، برنامه زنده گفتگو محور، تبلیغات اجتماعی فرهنگی، چشم‌انداز و محتوای دیجیتال در این جشنواره حضور یافتند. زمینه (تِم) جشنواره امسال "امید" می‌باشدکه نگاه امیدوارانه به زندگی آینده و تلاشی برای ایجاد ثبات و پایداری در زندگی اجتماعی است.

این موضوع محور انتخاب آثار در زمینه چشم انداز جشنواره است. جشنواره رادیویی و تلویزیونی اتحادیه رسانه‌های آسیا و اقیانوسیه یکی از معتبرترین رویدادها در نوع خود است. اتحادیه رسانه‌ای آسیا و اقیانوسیه موسوم به ABU با بیش از 260 عضو از 70 کشور جهان در چهار قاره و بیش از 3 میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین تشکل رادیوتلویزیونی در جهان به شمار می‌رود. سه اثر رادیویی امسال به بخش پایانی راه یافتند.

امتیاز شما