امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

کتاب «مرگ‌ های نااُمیدی» به چاپ دوم رسید

مشاهده ۳۱۳
۱۴۰۰/۰۶/۲۱- ۱۳:۱۰

انتشارات سروش چاپ دوم کتاب «مرگ‌ های نااُمیدی» تألیف آن کیس و آنگس دیتون با ترجمۀ پرناز طالبی را منشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب «مرگ‌ های نااُمیدی» پدیده‌ای عجیب اما رایج در جامعۀ آمریکایی سرمایه‌داری است. این مرگ‌ها که به مرگ‌های ناشی از خودکشی، مصرف بیش از حد مواد مخدر و الکل اطلاق می‌شود، در دهه‌های اخیر در میان طبقه کارگر آمریکا رشدی پیوسته داشته است. این کتاب که توسط آن کیس و آنگس دیتون، دو اقتصاددان برجستۀ آمریکایی، نوشته شده است، نشان می‌دهد چگونه کاستی‌های این نظام منجر به از بین رفتن مشاغل، افول سطح زندگی این طبقه و ارزش‌های آن و به تبع آن منجر به زوال زندگی افراد می‌گردد. نویسندگان این کتاب به مجموعه عوامل اقتصادی و اجتماعی که این شرایط را رقم زده و زندگی را برای طبقۀ کارگر میانسال سفیدپوست دشوارتر کرده، پرداخته‌اند. نابرابری، شهرنشینی، شکاف آموزش و تحصیلات و نظام بهداشت گران‌قیمت اما ناکافی از جمله عواملی هستند که به آنها به عنوان عوامل موثر در افزایش نرخ مرگ و میر در این قشر توجه شده است. «مرگ‌های نااُمیدی» نشان می‌دهد این شرایط چگونه منجر به تضعیف جایگاه نیروی کار و افزایش قدرت شرکت‌های بزرگ شده و جریان ثروت را از اقشار کم درآمد به سوی طبقۀ ثروتمند جاری کرده است. کیس و دیتون می‌گویند اقتصاد آمریکا از خدمت به مردم معمولی فاصله گرفته و اکنون در خدمت شرکت‌ها، مدیران و مالکان آن‌هاست.

کتاب «مرگ‌های نااُمیدی» تلاش می‌کند تصویری واقعی از جامعۀ سرمایه‌داری آمریکایی که همواره به عنوان ساختاری با فرصت‌های برابر تصویر شده است، ارائه دهد.

چاپ دوم این کتاب در 450 صفحۀ رقعی، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 92000 تومان در انتشارات سروش منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

امتیاز شما