امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

میزبانی رادیو فرهنگ از دکتر محمدرضا راشد محصل

مشاهده ۱۴۲
۱۴۰۰/۰۶/۲۳- ۰۱:۱۷

دکتر محمدرضا راشد محصل از شاگردان دکتر مهدی محقق، امروز در برنامه «فرزانگان فرهنگ» از خاطرات همراهی با استادش روایت می‌ کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «فرزانگان فرهنگ» سه شنبه 23 شهریور به روایت زندگی استاد مهدی محقق، نویسنده، علامه، ادیب، فقیه، مجتهد، نسخه‌پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی اختصاص دارد .
در برنامه این هفته دکتر محمدرضا راشد محصل با بهروز رضوی همراه شده و خاطراتی که با استاد محقق داشته را روایت می‌ کند .
دکتر راشد محصل در خردادماه سال 1315 در خانواده اهل علم و دیانت متولد شد. پدر و پدربزرگش جملگی علمای دین و مورد وثوق و احترام مردم بودند. وی پس از اتمام تحصیلات مقدماتی و دوره‌های عالی تحصیلی، در سال 1353 مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی را گرفت. عضویت در هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، تدریس در دانشگاه‌های تبریز، دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه بیرجند، همکاری با فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، شورای کتاب کودک، تدوین دایرة المعارف(قاموس)، عضویت در قطب فردوسی شناسی و عضویت در هیأت مدیره فرهنگسرای فردوسی بخشی از فعالیت های علمی و آموزشی وی است.

دکتر راشد محصل کتاب‌ های آذرخش دیرپای سهروردی، پرتوهایی از قرآن و حدیث در ادب فارسی، داستان گشتاسپ در دو نگاه، شاهنامه‌ پژوهی، خیام‌ شناخت، عطارشناخت، از شوکتی تا دولتی، چون من در این دیار، شاهنامه جلوه ‌گاه روح ملی، نام‌ شناخت توصیفی منظومه‌های دینی فارسی، فرهنگ خرد در شاهنامه، گزیده حدیقه سنایی با شرح و توضیح، نشانه شناسی ادبی در کاربرد قرآن و حدیث، تاریخ فرهنگ و آموزش نوین در بیرجند و ... را تالیف کرده است.
مجموعه برنامه «فرزانگان فرهنگ» ساعت 16 از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز پخش می‌ شود.

امتیاز شما