امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تولیدات ویژه شبکه استانی لرستان به یاد حماسه سازان دوران دفاع مقدس

مشاهده ۶۳۴
۱۴۰۰/۰۶/۲۴- ۰۹:۴۰

صدا و سیمای لرستان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در سیمای استانی، برنامه «میقات» در 10 قسمت به تهیه کنندگی حمید بیرانوند از 29 شهریور هر شب ساعت 20 به مدت 20 دقیقه پخش می‌شود. این برنامه از روزهای پر شور دفاع مقدس و حماسه آفرینی‌های رزمندگان لرستانی در عملیات های مختلف می‌گوید و به معرفی شهدا، جانبازان و ایثارگران این خطه می‌پردازد. همچنین اقدامات جهادی، کمک های مومنانه و خدمات پزشکی در مناطق روستایی و عشایری را به تصویر می‌کشد.

برنامه زنده شبانه «وایک» به تهیه کنندگی محمدرضا پولادوند در 6 شب و به مدت 50 دقیقه به صورت ویژه به هفته دفاع مقدس می‌پردازد. در این برنامه با حضور  رزمندگان و یادگاران سرافراز لرستانی سپاه، ارتش و بسیج در دوران دفاع مقدس، خاطرات هشت سال دفاع مقدس بیان می‌شود. پخش تصنیف های ماندگار حماسی - محلی و تصاویری از رشادت های زرمندگان استان لرستان در عملیت های مختلف دوران دفاع مقدس از دیگر بخش های این برنامه است.

برنامه «حونه امید» با حضور خانواده‌های رزمندگان و ایثارگران به صورت زنده از شبکه استانی لرستان پخش می‌شود.

تأمین و پخش سیمای لرستان نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس، به مدت 8 شب جشنواره فیلم های سینمایی را برای مخاطبان شبکه لرستان تدارک دیده است. به همین منظور در این هفته 7 مستند ویژه دفاع مقدس از سیمای لرستان به تصویر در می آید. در ضمن در قالب کلیپ، میان برنامه، موشن گرافیک، بیانات مقام معظم رهبری  و  زیرنویس (300 مورد) به حماسه سازی‌های رزمندگان می‌پردازد.

در صدای لرستان نیز تولید و پخش بیش از 1500 دقیقه برنامه به صورت زنده و تولیدی پیش بینی شده است. «سرو قامتان»، «ما می توانیم»، «چشم انداز»، «سلام لرسو»، «جوان»، «ایواره تو خیر»، «ماهور» و «پیام زاگرس» از جمله این برنامه‌ها است.

«سرو قامتان» که یکی از مهم ترین این برنامه‌ها است، به مدت 60 دقیقه از 31 شهریور تا 7 مهر از ساعت 9 تا 10 صبح به تهیه کنندگی فروزان رحمتی پخش می‌شود. این برنامه به منظور گرامیداشت یاد و خاطرات رزمندگان، آزادگان و جانبازان سلحشور دوران دفاع مقدس، به سراغ آنها و خانواده‌هایشان می رود و در قالب گزارش و حضور در استودیو و مصاحبه و بیان خاطرات شنیدنی آنها، نسل جوان را با این الگوهای سرافراز آشنا می‌کند. همچنین با توجه به مناسبت های روز، هر روز به یک موضوع خاص می‌پردازد. پخش تصنیف های حماسی - محلی و خاطرات شنوندگان و معرفی کارهای جهادی و کمک های مومنانه نیروهای بسیج، سپاه و ارتش در شرایط کرونایی استان از دیگر بخش های این برنامه است.

نمایش های ویژه دفاع مقدس شامل «خط سرخ»، «آن که می رود، آن که می ماند»، «دریا مرد»، «رکاب»، «سبز، سفید، سرخ»، «فخر ایران» و «خاکریز»  نیز در این ایام از رادیو لرستان پخش خواهند شد.

در معاونت خبر صدا و سیمای لرستان نیز خبرنگاران برنامه‌های مختلف و رویدادهای این هفته را در سراسر استان پوشش خبری خواهند داد. از جمله گزارش های ویژه معاونت خبر لرستان در هفته دفاع مقدس، گزارش خبری از شهدای شاخص لرستانی مانند شهید محمد بروجردی (مسیح لرستان) و شهید خلبان غلامرضا چاغروند است. همچنین گزارش هایی با موضوع « نقش آواها و نواهای محلی در دوران دفاع مقدس» و «نقش زنان در دوران دفاع مقدس» تولید و پخش خواهد شد.

معاونت فضای مجازی هم در قالب  تولید و پخش بیش از 120 محتوای ویژه دفاع مقدس شامل نماهنگ، ویدیو، عکس نوشت، اینفوگرافی و موشن گرافی در شبکه‌های اجتماعی، هفته دفاع مقدس را گرامی می دارد. از جمله تولیدات ویژه این معاونت برای  این ایام مستند داستانی «حمید»، «پویش مردمی  مردان حق» و ساخت فتوکلیپ، اینفوموشن و  پادکست از رشادت های رزمندگان لرستانی است.

تقطیع آیتم های مناسبتی هفته دفاع مقدس برنامه‌های رادیو و تلویزیون شامل 70 برنامه دو دقیقه ای تلویزیونی و 84 برنامه یک دقیقه ای رادیویی  و نشر آنها در شبکه‌های اجتماعی از دیگر اقدامات معاونت فضای مجازی این رسانه به شمار می آید.

امتیاز شما