امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

حال و هوای متفاوت شبکه استانی آذربایجان غربی در هفته دفاع مقدس

مشاهده ۲۴۰
۱۴۰۰/۰۶/۲۴- ۱۰:۳۸

صدا و سیمای آذربایجان غربی به منظور گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در قالب برنامه‌های مختلفی که تدارک دیده است، به مرور خاطرات آن دوران و بیان دستاوردهای انقلاب در حوزه ایثار و مقاومت می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای آذربایجان غربی در هفته دفاع مقدس ویژه برنامه 50 دقیقه ای «اولدوز» را به تهیه کنندگی داوود سلیمانپور و حسن فرخی، هر شب از ساعت 22 با رویکرد فرهنگی روی آنتن می‌برد. این برنامه با دعوت از فرماندهان، رزمندگان، ایثارگران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و بیان خاطرات پخش می‌شود و مخاطبان خود به ویژه نسل جوان را با حال و هوای روزهای جبهه و جنگ آشنا می‌کند. این برنامه تلاش می‌کند مواردی چون تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت، نقش هشت سال دفاع مقدس در تربیت نسل جوان، افزایش سطح بصیرت عمومی و دشمن ‏شناسی و آثار و عواقب ترس و ذلت پذیری در برابر دشمن و اقتدار با صلابت نیروهای مسلح را برای مخاطبانش تبیین کند.  
برنامه‌های زنده «سحریزخیر»، «ائویمیز»، «به وقت جوانی»، «نو+جوان»، «سلام اوشاقلار» و «گزارش روز» نیز از 31 شهریور با دعوت از خانواده رزمندگان و بررسی دستاوردهای نظامی‌، هفته دفاع مقدس را گرامی می دارند.
پخش فیلم های سینمایی با موضوع دفاع مقدس، نماهنگ، کلیپ و مستندهای تولیدی مرکز از جمله مستند «سکوت آب و خاک»، «کفن مشکی»، «طریق وصال»، «راهی به سوی آسمان»، «آن شمیم ماندگار» و «رسم عاشقی» از جمله فعالیت های حوزه سیما در گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس است.

شبکه رادیویی چی چست نیز با پخش برنامه زنده «دفاع گونلری» هر روز از ساعت 11:15 به مدت 4۰ دقیقه و ارتباط با سایر مراکز درگیر در جنگ با مخاطبان خود همراه می‌شود. همبستگی ملی، نقش و جایگاه رهبری در دفاع مقدس، خودباوری، اقتدار نیروهای مسلح، مصاحبه با رزمندگان و ایثارگران، نقش مردم در دوران جنگ از بخش های این برنامه به شمار می آیند. این برنامه به تهیه کنندگی زهرا محمدی پخش می‌شود.
سایر برنامه‌های رادیو همچون «سلام یاشایش»، «سئوگی سارایی»، «بیرآخشام بیرسلام»، «ائل سوزی»، «جوانه‌های چی چست» و «قاصدک» نیز به موضوع دفاع مقدس می‌پردازند.
«آژیز»، «بهزاد»، «مسیحا»، «سئودالی»، «قانلی گورچین»، «دیلزی»، «آخارقان» و «چکامه‌های ایثار» از مستندهایی هستند که به همراه نمایش «سی سردار» و برنامه‌های تأمینی «راویان عشق»، «پلاک» و «روایت راوی» در هفته دفاع مقدس از رادیو چی چست پخش می‌شوند.
پوشش خبری مراسم ها، پخش گزارش های ویژه و گفت و گوی ویژه خبری، تولید خبر از آیین‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پخش آن‌ها در بخش های مختلف خبری صدا و سیما از جمله برنامه‌های معاونت خبر آذربایجان غربی در هفته دفاع مقدس است.

معاونت فضای مجازی این رسانه هم در گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تهیه موشن گرافی ایثار اقوام استان، ایجاد صفحه ویژه دفاع مقدس در وب سایت مرکز، تولید فتو کامنت از بیانات رهبری و امام خمینی (ره) در خصوص دفاع مقدس، انتشار کلیپ های مناسبتی، تولید تایم لپس از موزه دفاع مقدس، تقطیع و بارگذاری برنامه‌های تولیدی مرکز و انتشار در فضای مجازی، استفاده از ظرفیت آرشیو مرکز و استخراج آیتم های کوتاه ویژه نقش استان در هشت سال دفاع مقدس و انتشار اینفوگرافی با مخاطبانش همراه می‌شود.

امتیاز شما