امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

مستند «آینه دار»، حکایت جدال مشروطه‌خواهان و مستبدان در شیراز

مشاهده ۲۳۸
۱۴۰۰/۰۶/۲۵- ۱۱:۰۲

مستند تاریخی «آینه دار» پنج شنبه 25 شهریور ساعت 21:15 برای نخستین بار از شبکه استانی فارس پخش و با حضور عوامل آن تحلیل و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند تاریخی بلند به بخشی از تاریخ شیراز و افتخاراتی که مردم فارس در انقلاب مشروطه داشته اند، می‌پردازد. در این مستند که حکایت جدال مشروطه‌خواهان و مستبدان در شیراز است، زنی روبنده‌پوش به نشانۀ نماد ملت ایران در طی قرون و اعصار این مرز و بوم به گفت‌وگو با میرزا حسن کازرونی، عکاس‌باشی شیرازی عهد قاجار می‌نشیند و از خلال مکالمۀ این دو، صفحاتی از تاریخ شیراز در قرن گذشته ورق می‌خورد. 

تولید مستند تاریخی «آینه دار» به تهیه کنندگی و کارگردانی پویان کاظمی‌ به سفارش سیمای استان‌ها اواخر سال گذشته در صدا و سیمای فارس به پایان رسید.

مهرداد فراهانی یکی از منتقدان برجسته سینمای مستند در تحسین این اثر گفته است: «آینه‌دار» بی‌ اغراق و مبالغه، ضیافت نور، رنگ و صدا و میدانی برای سیاحت میزانسن‌های زیبا، کمپوزیسیون‌های نقاشانه، بازی‌های هنرمندانه، واژگان خوش‌تراش، تدوین سنجیده و موسیقی گوش‌نواز است.

حضور در جشنواره‌های جهانی فیلم کن، فیلم شانگهای و فیلم فجر و دریافت جایزه بهترین خلاقیت و نوآوری از جشنواره فیلم یادگار قزوین از مهمترین افتخارات مستند تاریخی «آینه دار» به شمار می آید.

 

تصاویر

امتیاز شما