امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

چگونه با ترویج کتابخوانی در فضای مجازی روبرو شویم؟

مشاهده ۹۱
۱۴۰۰/۰۶/۲۷- ۰۳:۴۲

برنامه «کتاب بان» رادیو فرهنگ شنبه ۲۷ شهریور به سراغ این‌ موضوع که چگونه با ترویج کتابخوانی در فضای مجازی روبرو شویم، می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «کتاب بان» با عاطفه اسلام زاده، کارشناس ترویج کتاب و کتابداری درخصوص انواع ترویج کتابخوانی در فضای مجازی و چگونگی ترویج کتابخوانی در این فضا ‌‌و نوع برخورد با آن گفت و گو می‌کند.
با شیوع ویروس کرونا در کشور و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار این ویروس، کتابخانه‌ های عمومی مانند بیشتر مکان‌ های عمومی از جمله مدارس تعطیل شده است، اما کتابخوانی در فضای مجازی رونق بیشتری گرفت و‌ بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی مورد توجه قرار گرفت.

در این برنامه نقش فضای مجازی به ویژه شبکه‌ های اجتماعی در ترویج فرهنگ کتابخوانی و نحوه برخورد با آن بررسی می‌ شود.
همچنین با توجه به رسالت این برنامه در معرفی چهره‌ های مروج کتابخوانی به عنوان الگو برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه و آشنایی شنوندگان با شیوه‌ های تبلیغ کتابخوانی، این هفته حبیب الله محلوجی، برگزیده هفتمین دوره جشنواره مروجان کتابخوانی به عنوان مروج کتاب خوانی از درباره تجربیات خود در این زمینه سخن می‌ گوید.
برنامه «کتاب بان» را فریده گودرزی با اجراکارشناسی علی اکبر زین العابدین تهیه می‌کند که شنبه‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه از گروه کتاب رادیو فرهنگ می‌شنوید.

امتیاز شما