امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

همکاری و هم افزایی صدا و سیمای گلستان با حوزه مدیریت بحران

مشاهده ۱۶۵
۱۴۰۰/۰۶/۲۷- ۰۹:۲۵

مدیرکل مدیریت بحران گلستان در نشستی با مدیرکل صدا و سیمای استان در خصوص نقش رسانه در آگاهی بخشی به جامعه و کنترل و مدیریت بحران های احتمالی گفت و گو کرد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، منتظرحجت، مدیرکل شبکه استانی گلستان در این نشست با اشاره به اینکه ارتباطات بحران و مدیریت آن یک اقدام کوتاه مدت ارتباطی یا انتقال یک سویه اطلاعات از ستاد مدیریت بحران به مردم نیست بلکه ارتباطات بحران، یک فرایند پیچیده و بلند مدت ارتباطی میان تمام افراد درگیر در بحران است که کارآیی خود را هنگام بحران نشان می دهد، افزود: به این منظور رسانه ملی و استانی تغییرات جدی در حوزه‌های آموزش و اطلاع رسانی به طور ویژه در برنامه‌های خود اعمال کرده اند. منتظر حجت تصریح کرد: بلایای طبیعی سالانه هزاران نفر از مردم جهان را درگیر می‌کند و خسارت های زیادی را بر جای می‌گذارد، بلایی که اگرچه اجتناب ناپذیرند اما می توان با افزایش آگاهی و مطالعه آثاری درباره مدیریت بحران صدمات آن را کاهش داد. وی همچنین گفت: نقش اطلاع رسانی به موقع از سوی رسانه صدا و سیما در بحران‌ها و حوادث بی بدیل است چرا که تجربه ثابت کرده، اعلام احتمال وقوع یک بحران پیش بینی شده از صدا و سیما به دلیل آگاه کردن مردم، می تواند بخش قابل توجهی از خسارات را کاهش دهد.

مدیر کل صدا و سیما افزود: در این زمینه ضرروت تعامل دوسویه ستاد مدیریت بحران با صدا و سیما به منظور اطلاع رسانی رویدادها و حوادث احتمالی انکار ناپذیر است و با تشکیل ستادهای مدیریت بحران در دستگاه‌ها و برگزاری مانورهای ویژه می توان با آمادگی هر چه بیشتر، بحران‌های احتمالی را مدیریت کرد.

در ادامه حسام، مدیرکل مدیریت بحران گلستان ضمن تقدیر از همکاری و همراهی صدا و سیمای استان گفت: صدا و سیما در حوزه اطلاع‌رسانی و امیدآفرینی می‌تواند بسیار مؤثر باشد و با وجود فعال بودن فضای مجازی، رسانه ملی  همچنان مرجع است و جهادگران رسانه استانی با تلاش شبانه روزی و تعامل سازنده با مردم و مدیریت بحران استان، نقش مهمی در کاهش خسارات ایفا می‌کنند. حسام اظهار داشت: رسانه صدا و سیما یکی از بهترین ابزارهای اطلاع رسانی به مردم در زمینه‌های مختلف است که این مسئله در سیل 98 به خوبی بر همگان واضح و روشن شد و همین امر تشویش بین مردم را به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش داد. وی در پایان با تأکید بر اینکه همکاری، همراهی و هم افزایی صدا و سیما و مدیریت بحران، در ارتقای کیفی و کمی و کنترل مخاطرات مؤثر است، تصریح کرد: صداوسیما امروز ابزار مناسب و فراگیری برای ارتقای سطح دانش عمومی و آگاهی جامعه در حوزه بحران و مدیریت بحران است.

تصاویر

امتیاز شما