امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
«حکایت دل» زندگی استاد توران زندیه را حکایت می‌کند
«حکایت دل» زندگی استاد توران زندیه را حکایت می‌کند

حکایت دلنگاره‌های کاغذ و قیچی در «حکایت دل»شبکه4

مشاهده ۲۶۱
۱۴۰۰/۰۶/۲۹- ۱۴:۴۲
تعداد بازدید:261

زندگی حرفه ای استاد توران زندیه از قاب «حکایت دل» شبکه چهار سیما، دوشنبه بیست و هفت شهریور پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،فیلم مستند « دلنگاره‌های کاغذ و قیچی» که به استاد توران زندیه هنرمند پیشگام در اموزش هنر به کودکان ٫ نقاش و آموزگار هنر اختصاص دارد‌، دوشنبه ساعت 21 و سه شنبه ساعت 14 بازپخش می‌شود.
توران زندیه نقاش معاصر ایرانی است. او درکرمانشاه به دنیا آمد. دوره ابتدایی را در این شهر گذراند و سپس به دلیل فوت پدرش، به همراه خانواده به تهران، نزد برادرش مهاجرت کرد. پس از اخذ دیپلم و استخدام به عنوان آموزگار، وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در سال1345 لیسانس نقاشی خود را از این دانشگاه دریافت کرد.
توران زندیه در کنار شغل آموزگاری، آموزش نقاشی به کودکان را آغاز کرد و آتلیه ای به این منظور فراهم ساخت که سال های زیادی را در آن، به آموزش طراحی، نقاشی و تصویرگری پرداخت. او می‌کوشید با تلفیق هنر و روانشناسی، به شکوفایی کودکان و رفع مشکلات تربیتی آنان همت گمارد و روش تدریسی خاص خود داشت.
وی نخستین نمایشگاه خود را در آستانه هفتاد سالگی و زمانی که با تعطیل کردن آتلیه اش، عازم کانادا شد در تورنتو برگزار کرد. این نمایشگاه شامل آثار کلاژ او بود. پس از آن نیز نمایشگاه‌های دیگری در ایران برگزار کرد.
مجموعه مستند «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عالیقدر عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد.
تهیه کننده این برنامه علیرضا حسینی و کارگردان آن رضا سید پایداری است.

امتیاز شما