امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های شبکه جهان بین در اربعین حسینی

مشاهده ۲۰۳
۱۴۰۰/۰۷/۰۳- ۱۰:۰۳

شبکه جهان بین در قالب ویژه برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی از فلسفه بزرگداشت اربعین امام حسین(ع) می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه استانی جهان بین در چهلمین روز شهادت سید و سالار شهدا، حضرت حسین بن علی(ع)، مراسم سوگواری این امام همام را ویژه برگزار می‌کند.

معاونت سیما با ویژه برنامه‌های «شهر عشق» و «عقیق» خیمه عزاداری اربعین امام حسین(ع) را برپا می‌کند.

«شهر عشق» در روز اربعین از ساعت 10 تا 12:30 به تهیه کنندگی و کارگردانی فرشاد صالحی تقدیم بینندگان می‌شود.

پخش مراسم اربعین از شهر بروجن، نوحه و مرثیه سرایی، شاعران عاشورایی، مباحث کارشناسی و گفت و گو با پیرغلامان حسینی از قسمت های مختلف «شهر عشق» است که با اجرای جمال الدین خدابخشی و عقیل عباسی روی آنتن می رود.

ویژه برنامه «عقیق» در شب اربعین حسینی به مدت ۴۵ دقیقه به تهیه کنندگی و کارگردانی فرحناز حاتم پوری و اجرای جمال الدین خدابخشی از سیمای جهان بین تقدیم مخاطبان می‌شود. میان برنامه‌های مناسبتی گفتار متن با تصاویر مربوطه، مداحی، چکامه (شعر و شاعر)، حدیث، حکایت، معرفی کتاب و گفت و گوی کارشناسی از بخش های این برنامه است.

سیمای استانی جهان بین همچنین یکشنبه شب، مراسم اربعین در تپه نورالشهدای شهرکرد را به تهیه کنندگی سیدمهدی سلیمی از ساعت 19:15 تا 20:45 دقیقه پوشش می دهد.

معاونت صدا ویژه برنامه «اربعین عشق» را به تهیه کنندگی ملک احمدیان، گویندگی مریم خلجی و گزارشگری شهلا جمشیدیان، تقدیم عاشقان امام حسین(ع) می‌کند.

گزارش های مردمی، ارتباط با گزارشگران اعزامی‌ به کربلای معلی و مشهد مقدس، بسته‌های صوتی همکاران افتخاری، تلفن و پیامک، نوحه و مداحی، صحبت های کارشناسی پیرامون فلسفه بزرگداشت اربعین حسینی، آنونس و موسیقی از بخش های متنوع این برنامه است که در روز اربعین از ساعت 9 تا 11 به صورت زنده روی آنتن می رود.

معاونت خبر با 10 خبر مکتوب و ارسال به خبرگزاری صدا و سیما به مدت 15 دقیقه، 7 گزارش رادیویی و تلویزیونی به مدت 14 دقیقه و 20 گزارش رادیویی و تلویزیونی از شهرستان‌های ده گانه استان به مدت 45 دقیقه، مراسم اربعین و عزاداری شیفتگان امام حسین(ع) را به تصویر می‌کشد.

معاونت فضای مجازی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری هم با تولید دو قطعه ویدئوکست با محوریت معرفی کتاب های مرتبط با قیام امام حسین(ع)، ویدئوگرافی«رسانه اربعین»، پادکست «خطبه حضرت زینب(س) در شام»، دو پوستر با موضوع «منزلگاه کاروان اسراء»، دو کلیپ با استفاده از تصاویر آرشیوی، ویدئوکست، تقطیع 7 قطعه سکانس برتر، منبر یک دقیقه ای و ایجاد صفحه ویژه اربعین در سایت شبکه جهان بین، اربعین حسینی را به سوگ می نشیند.

امتیاز شما