امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

«از اولین تا آخرین خاکریز» همراه با دلیرمردان کرمانشاه

مشاهده ۲۲۴
۱۴۰۰/۰۷/۰۳- ۱۱:۱۵

«از اولین تا آخرین خاکریز» کاری از سیمای استانی کرمانشاه است که به بازخوانی تاریخ دفاع مقدس به ویژه در استان کرمانشاه و از جان گذشتگی مردمان این خطه در دفاع از ایران عزیزمان می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «از اولین تا آخرین خاکریز» کاری از قرارگاه رسانه‌ای بسیج، با ساختار رئال موشن در مدت 15 دقیقه به صورت ضبطی ارائه می‌شود. در این برنامه که مخاطب آن بیشتر جوانان و نوجوانان هستند، مجری جوان برنامه با لباس بسیجی در فضایی سه بعدی که شبیه به موزه دفاع مقدس ساخته شده است، به تشریح حال و هوای دوران دفاع مقدس از حوادث قبل از سال 1359 تا سال 1367 و عملیات مرصاد می‌پردازد. اکثر آیتم های این برنامه به صورت گرافیکی تهیه شده است تا نسل جوان و نوجوان با آن بهتر ارتباط برقرار کنند. در نگارش متن برنامه نیز سعی شده تمام حوادث و اتفاقات دفاع مقدس در استان کرمانشاه از آزادسازی پاوه و شکست ضد انقلاب، تا عملیات غرورآفرین مرصاد به زبانی بسیار ساده بیان شود. در ادامه نیز عملیات های غرب کشور تشریح و تحلیل می‌شوند. در این برنامه علاوه بر صحبت های مجری، بخش هایی نیز به صورت مستند از رزمندگان دوران دفاع مقدس و فرماندهان آن زمان در قاب تلویزیون پخش و رشادت های آن زمان به تصویر کشیده می‌شود.
تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان کرمانشاه، عملیات بازی دراز، عملیات مطلع الفجر، تشکیل تیپ ها و یگان‌ها در کرمانشاه، بمباران شهرها و روستاهای کرمانشاه، عملیات والفجر 10، عملیات مرصاد و خاتمه جنگ از موضوعات اصلی برنامه «از اولین تا آخرین خاکریز» است.

امتیاز شما