امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

همراه با عاشقان حسینی به روایت «اشک سرخ» تا «مسیر عاشقی» در شبکه اترک

مشاهده ۲۲۷
۱۴۰۰/۰۷/۰۳- ۱۱:۵۲

صدا و سیمای خراسان شمالی در اربعین حسینی با برنامه‌های ‏ویژه عزاداران اباعبدالله حسین (ع) را همراهی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «اشک سرخ» عنوان برنامه‏ ای است که در روز اربعین از سیمای اترک پخش خواهد شد. در این برنامه با دعوت از کارشناسان مذهبی به اهمیت اربعین در زنده نگهداشتن قیام امام حسین (ع) پرداخته می‌شود. مداحی و گفت و گو با شعرا، آداب و رسوم مردم خراسان شمالی در اربعین، ارتباط با شهرهای مذهبی، گزارش زنده از عزاداری عاشقان اهل بیت (ع) در تکایا و حسینیه‌ها، تلفن و پیامک‏ های مردمی و... از بخش های این برنامه است.

«اشک سرخ» به تهیه کنندگی حسین علیزاده در روز اربعین، ساعت 11 به مدت یک ساعت به صورت زنده روی آنتن می رود.

«مسیر عاشقی» هم عنوان برنامه ای است که در روز اربعین از صدای اترک پخش می ‏شود. این برنامه با موضوع چرایی جهانی شدن اربعین حسینی و بازنمایی واقعیت عاشورا به تبیین فلسفه اربعین و نقش آن در ماندگاری قیام عاشورا می‌پردازد. همچنین با بهره‌ گیری از حضور کارشناسان و صاحب نظران و آیتم های مختلفی مانند مداحی ومرثیه، بحث کارشناسی، گزارش از اماکن مذهبی و نگاهی به زیارت نامه اربعین، ارتباط زنده با رادیو اربعین، دل گفته‌های شعرای آیینی استان، معرفی کتاب، دل گفته‌ها و دل نوشته‌های مردمی و... تلاش می‌کند فضایی معنوی برای دوستداران اهل بیت(ع) ایجاد کند.

 معرفی آداب و رسوم مردم خراسان شمالی در اربعین، گزارش از عزاداری عاشقان اهل بیت (ع) از تکایا و حسینیه‌ها، تلفن و پیامک ‏های مردمی، ارتباط زنده با اماکن و گوه‌های مذهبی و... از دیگر بخش های این برنامه است.

«مسیر عاشقی» به تهیه‌کنندگی سمیرا شرافتی نژاد در روز اربعین، ساعت 10 به مدت 90 دقیقه تقدیم مخاطبان می‏ شود.

تصاویر

امتیاز شما