امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

رادیو ایران و روایت سال‌ها ایستادگی با عوامل برنامه «پلاک هشت»

مشاهده ۲۷۷
۱۴۰۰/۰۷/۰۳- ۱۳:۳۷

برنامه «پلاک هشت» به طور مشترک از رادیو آبادان و ایران و سایر مراکز استان‌ها شنیده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به نقل از باشگاه خبرنگاران وحید بیات که از سال ۸۵برنامه سازی را در رادیو شروع کرده است، می‌گوید: به همراه حمید رضا رضایی در آبادان هستیم و از روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه برنامه «پلاک هشت» شروع شده و به مدت ۶ روز، تا پنجم مهر هر روز ساعت ۱۳ تا ۱۴ همراه با شنوندگان عزیز رادیو ایران ُ آ بادان و مراکز استان‌ها هستیم.

او ادامه می‌دهد: برنامه «پلاک هشت» که در حوزه دفاع مقدس است سالهاست از رادیو ایران شنیده می‌شود. این برنامه گرامی داشت یاد و خاطره خودگذشتگی و دلاوری‌های شهدا و رشادت‌هایی است که این عزیزان در آن سال‌ها داشتند.

بیات تصریح می‌کند: این توفیق نصیب من شده که در آبادان در خدمت شنوندگان رادیو ایران باشیم. او می‌گوید: زمان پخش برنامه پلاک هشت به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس به مدت یک ساعت تغییر کرده است. همچنین این برنامه کاری مشترک از رادیو ایران و رادیو آبادان است که از هر دو شبکه رادیویی به صورت همزمان پخش می‌شود. اتفاق دیگری‌ای که امسال افتاد این است که تمامی رادیو‌های استانی سرتاسر کشور هم به صورت همزمان این برنامه را پوشش می‌دهند یعنی از همه رادیو‌های استانی این برنامه پخش می‌شود.

این تهیه کننده برنامه‌های دفاع مقدسی ادامه می‌دهد: بیشتر سعی کردیم در این برنامه‌ها علاوه بر گفتن همه رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها و جانبازی‌هایی که عزیزان ما در طول دفاع مقدس داشتند، گریزی هم به زندگی امروز بزنیم و از اینکه چطور می‌توانیم مظاهر دفاع مقدس را در زندگی نمایان سازیم.

او با بیان اینکه برنامه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است، ادامه می‌دهد: در بخش «بانوان در دفاع مقدس» رنج و سختی که این عزیزان تحمل کردند به واسطه حضور همسر یا فرزندشان در جبهه و شهادت و جانباز شدن آن‌ها صحبت می‌شود. از دیگر قسمت‌ها می‌توان به بخش‌های مستند گزارشی اشاره کرد که البته ما این مستند‌ها را در آبادان تهیه کردیم و گزارش گر از همین شهر، شهر آبادان یکی از شهر‌هایی بوده است که در گیری خیلی زیادی داشت و از اولین شهر‌هایی بوده است که مورد تجاوز قرار گرفته و به خاطر پتانسیلی که از این نظر موجود است این بخش را از همین جا تهیه کردیم.

بیات خاطرنشان می‌کند: مستند‌های کوتاه در خصوص دفاع مقدس، متن و شعر خوانی و بخش «هویت» که حال و هوای تحقیقی و کارشناس دارد، همچنین دعوت از میهمان حضوری برنامه که از پیشکسوتان دفاع مقدس است که به نقل خاطرات دفاع مقدس می‌پردازند. برای تهیه این کار مشترک رادیویی ژاله زعفرانی تهیه کننده و لیدا مرا عیان گوینده رادیو آبادان نیز مارا همراهی می‌کنند.

تجربه‌ای بی‌نظیر

حمیدرضا رضایی گوینده رادیو ایران در آبادان می‌گوید: از سال ۱۳۸۷وارد رادیو شدم و در حال حاضر تقریبا به مدت ۵ سال است که با رادیو ایران همکاری می‌کنم و اختصاصا گوینده برنامه «پلاک هشت» رادیو ایران هستم.

او می‌گوید: خیلی خوشحالم که در این برنامه می‌توانم، انجام وظیفه کنم و امیدوارم برنامه‌هایی که تا امروز به عنوان «پلاک هشت» تقدیم دوستان و شنوندگان شده مورد توجه قرار گرفته باشد.

رضایی ادامه می‌دهد: در حال حاضر هم به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با همکاری عزیزانمان در مرکز صدای آبادان این برنامه را هر روز در هفته دفاع مقدس روی آنتن می‌بریم.

او در خصوص حال و هوای اجرای برنامه «پلاک هشت» می‌گوید: فقط می‌توانم به این نکته اشاره کنم که حس بسیار بسیار درجه یک و در نوع خودش بی نظیری در لحظه اجرای برنامه تجربه می‌کنم. به این خاطر که در برنامه «پلاک هشت» داریم از مردانی صحبت می‌کنیم که با تلاش خودشان با ایثار و شجاعتشان کاری کردند کارستان و باعث شدند که حتی یک وجب از ایران عزیز به دست بیگانه نیافتد و مقاومت هایشان همواره مثال زدنی برای همه مردم جهان در دوران دفاع مقدس بوده است.

امتیاز شما