امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پوشش دیجیتال در استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به خط پایان
پوشش دیجیتال در استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به خط پایان

روستای لندی دیجیتالی شد

مشاهده ۲۳۲
۱۴۰۰/۰۷/۰۶- ۱۲:۴۰
تعداد بازدید:232

چهاردهمین ایستگاه دیجیتال رادیویی و تلویزیونی شهرستان اردل در روستای لندی راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با حضور نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان اردل و جمعی از مسئولان استانی، ایستگاه دیجیتال رادیویی و تلویزیونی روستای لندی از توابع بخش میانکوه شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی و افتتاح شد. این فرستنده با اعتبارات ملی و استانی سال ۹۹، بالغ بر 450 میلیون تومان، در شهریور ماه تکمیل و به بهره برداری رسید.

سیگنال این ایستگاه با فرمت T2 منتشر می‌شود و اهالی منطقه با تهیه سِت تاب باکس T2 می توانند ۲۱ شبکه تلویزیونی و ۱۵ شبکه رادیویی را با کیفیت مطلوب به صورت دیجیتال دریافت کنند.

در شهرستان اردل تاکنون 18 فرستنده رادیویی و تلویزیونی راه اندازی شده که 14 ایستگاه آن دیجیتال است و مابقی به صورت آنالوگ، صدا و تصویر را ارسال می‌کنند.

شهرستان اردل یکی از شهرستان‌های ده گانه استان چهارمحال و بختیاری است که در 75 کیلومتری مرکز استان قرار دارد. فاصله روستای لندی از شهرکرد، حدود ۲۱۰ کیلومتر و از اردل حدود ۱۴۰ کیلومتر است. با عبور از شهرستان کیار در منطقه ‌مشایخ و پشت سر نهادن گردنه‌های پر پیچ و خم بسیار، به روستای زیبا و کوهستانی لندی با جمعیتی حدود 400 نفر می رسیم.

اهالی این روستای انقلابی در سال های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، 15 شهید در راه دفاع از اسلام و ناموس خود، تقدیم کرده اند و با عنوان روستای نمونه ایثارگری، معرفی و شناخته شده است.

تاکنون 97 درصد از استان چهارمحال و بختیاری، زیر پوشش دیجیتال قرار گرفته است که در آینده به 100درصد خواهد رسید.

امتیاز شما