امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ماجراهای زندگی دو شخصیت برجسته در برنامه رادیویی

مشاهده ۱۶۶
۱۴۰۰/۰۷/۱۷- ۰۹:۳۲

برنامه «کتاب شب» رادیو تهران در دو هفته پیش رو، ماجراهای زندگی دو شخصیت برجسته جهانی، حافظ و بتهوون را بازخوانی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حافظ، شاعر ایرانی که جهان او را می‌ شناسد و از غزلهایش لذت می‌ برد و بتهوون، آهنگساز نامی جهان است که مورد علاقه همه هنرمندان و هنردوستان در دنیاست.

برنامه «کتاب شب» از 17 تا 21 مهر به مناسبت روز حافظ، ماجراهای زندگی این شاعر محبوب ایرانی را روایت می‌کند. این روایت رادیویی بر اساس منابع موثق و معتبر، به قلم سردبیر برنامه، محمدباقر رضایی تنظیم رادیویی و شنیداری شده و با تهیه کنندگی رضا قربانی روی آنتن می رود.

اما هفته بعد از 24 تا 28 مهر در برنامه «کتاب شب» تلخیص و تنظیم رادیویی کتاب «زندگانی بتهوون» اثر رومن رولان با ترجمه محمود تفضلی پخش می‌شود.

بتهوون، نابغه موسیقی، زندگی دردبار و رنج آوری داشت و شنیدن ماجراهای این دردها و رنج ها می تواند ما را در برابر مشکلات زندگی، مقاوم کند و نشان دهد که سختی‌ها نیز گاهی می تواند در زندگی به نتایج مثبتی بینجامد، فقط کافی است که پایداری واقعی وجود داشته باشد.

تهیه کننده این هفته برنامه، زرین کشاورز است. برنامه «کتاب شب» در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران، با صدای بهروز رضوی و صدابرداری محسن فراهانی تولید می‌ شود که ساعت 23:30 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز می‌شنوید.

امتیاز شما