امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های شبکه فارس به مناسبت سالروز بزرگداشت حافظ

مشاهده ۲۴۱
۱۴۰۰/۰۷/۱۸- ۱۰:۱۲

صدا و سیمای فارس به مناسبت 20 مهر سالروز بزرگداشت حافظ ویژه برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است که تقدیم مخاطبان شبکه های استانی و سراسری می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیرضا باغبانمنش، معاون سیمای فارس در این باره گفت: به این منظور ویژه برنامه «یاد روز حافظ» از ساعت 8 تا 22 سه شنبه 20 مهر به صورت زنده از آرامگاه این شاعر بلند آوازه روی آنتن می رود. باغبانمنش افزود: در این ویژه برنامه با شبکه‌های سراسری و مراکز استان‌ها ارتباط های متعدد زنده از آرامگاه حافظ برقرار خواهد شد. همچنین در طول هفته بزرگداشت حافظ برنامه‌های روتین سیمای فارس شامل برنامه‌های زنده «دلگشا» ساعت 21:10، «کاشانه مهر» ساعت 10 و «صبح پارسی» ساعت 8 هر روز، نام و یاد حافظ را گرامی می دارند. وی با بیان اینکه برنامه «می‌ بی غش» هر شب ساعت 23:30 در طول هفته بزرگداشت حافظ پخش می‌شود، تصریح کرد: در ادامه نیز هر شب نگاهی به بخش های جذاب و مهم برنامه‌های یاد روز حافظ در سال های گذشته خواهیم داشت. معاون سیمای فارس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شبکه فارس برای پخش زنده مراسم بزرگداشت حافظ با حضور مسئولان کشوری و استانی از آرامگاه این شاعر نامی تمهیدات لازم را در نظر گرفته است، افزود: این برنامه به صورت زنده از شبکه‌های سراسری و مراکز استان‌ها پخش خواهد شد. باغبانمنش پخش مستندها و نماهنگ های مختلف به مناسبت یاد روز حافظ را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در جدول پخش سیمای فارس جانمایی شده است.

یاسر جمالی، معاون صدای فارس هم با اشاره به اهمیت بزرگداشت حافظ گفت: برنامه «شب های ایران» در سحرگاه سه شنبه 20 مهر از ساعت 12:30 تا 2 بامداد از رادیو فارس و مراکز استان‌ها به صورت زنده پخش می‌شود. جمالی افزود: برنامه «شبی با حافظ» هم عصر سه شنبه 20 مهر به صورت زنده تقدیم شنوندگان می‌شود. وی با بیان اینکه ارتباط زنده با رادیو فرهنگ در یاد روز حافظ از دیگر برنامه‌های رادیو فارس است، گفت: پخش 4 مستند در خصوص بررسی ابعاد مختلف زندگی حافظ، برنامه‌های «دمی‌ با حافظ» و «حافظ راز» با بررسی اشعار حافظ، 10 آنونس رادیویی ویژه یاد روز حافظ و نمایش «حافظانه» از دیگر برنامه‌های رادیو فارس به مناسبت بزرگداشت حافظ است که سه شنبه 20 مهر روی آنتن می رود. معاون صدای فارس، استقرار گزارشگران و برنامه سازان رادیو فارس در آرامگاه حافظ برای انعکاس آخرین اخبار و برنامه‌های سالروز بزرگداشت خواجه اهل راز از طریق ارتباط زنده با رادیوهای سراسری و مراکز استان را از دیگر برنامه‌های رادیو فارس در سالروز بزرگداشت حافظ برشمرد.

ابوالحسن کرمی، معاون خبر هم گفت: در بخش های خبری 11 و 16 رادیو و همچنین 16:45، 20:45 و 23:15 سیمای فارس گزارش های متنوع تولیدی به مناسبت یاد روز حافظ پخش می‌شود. کرمی افزود: پوشش رویدادهای خبری سالروز بزرگداشت حافظ به صورت تولیدی و ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری و مراکز استان‌ها و انتشار گزارش های مکتوب بزرگداشت حافظ در سایت خبرگزاری صدا و سیمای فارس از برنامه‌های معاونت خبر است.

در پایان، علی خورشیدسوار، معاون فضای مجازی صدا و سیمای فارس نیز گفت: تولید و انتشار پوستر استوری و استوری موشن، باز تولید بسته‌های کوتاه «حافظ نامه»، تولید و انتشار ویدیوگرافیک اشعار حافظ و تقطیع و بازنشر تولیدات سیما در خصوص بزرگداشت حافظ از مهمترین برنامه‌های فضای مجازی شبکه فارس به مناسبت بزرگداشت این شاعر پرآوازه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تصاویر

امتیاز شما