امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
آغاز به کار رادیو وحدت
آغاز به کار رادیو وحدت

صدای اتحاد، نوای همدلی در رادیو وحدت

مشاهده ۳۰۲
۱۴۰۰/۰۷/۱۹- ۱۱:۴۷
تعداد بازدید:302

همزمان با آغاز ماه ربیع الاول رادیو وحدت آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در نشستی با حضور مسعود کاویانی مدیر رادیو وحدت، محسن حبیبی دبیر شورای معارف و احمدرضا صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدا برنامه‌های رادیو وحدت تشریح شد.

محسن کاویانی در آیین آغاز به کار رسمی رادیو وحدت گفت: موضوع وحدت در دنیای پرتلاطم کنونی که پر از اتفاقات سریع و شگرف شده‌است مسئله مهم و جهانی است و جهان اسلام اگر بخواهد قدرت داشته و از تفرقه و افراطی گری‌ها به دور باشد باید وحدت را انتخاب کند.

وی افزود: مسئله یابی، فرهنگ سازی و تبیین در موضوع وحدت اهمیت زیادی دارد و رسانه ملی همواره به شکل عمیق و گسترده‌ای به وحدت توجه داشته و در برنامه‌های مختلف به آن پرداخته است.

مدیر رادیو وحدت با اشاره به دومین سال حضور رادیو وحدت در رسانه ملی گفت: با راه‌اندازی رادیو وحدت در ربیع الاول سال گذشته تا کنون تجارب زیادی به دست آورده‌ایم و سعی داریم در این رادیو موضوع وحدت را به شکل تبیینی به گوش شنوندگان برسانیم.

کاویانی ادامه داد: رادیو وحدت رادیویی ۲۴ ساعته و هدفمند است که با شعار «صدای اتحاد، نوای همدلی» از اول ربیع الاول با برنامه‌های متنوع روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز پخش می‌شود.

وی با اشاره به نگاه راهبردی در این رادیو تصریح کرد: برنامه‌های این رادیو بر اساس سیره معصومین علیهم السلام تبیین شده‌است و تلاش کردیم در محتوای این برنامه‌ها از نگاه مناسبتی دور شویم.

مدیر رادیو وحدت در ادامه به همراهی و همکاری شبکه‌های استانی اشاره کرد و گفت: رادیو وحدت با همکاری چند رادیوی استانی از جمله صدای مهاباد، صدای سنندج توانسته مخاطبان بیشتری داشته باشد به طور مثال این دو شبکه رادیویی در این ایام برنامه‌های صبح‌گاهی شان را با همین موضوع روی آنتن می‌برند و با تولید محتوا همراه رادیو وحدت هستند.

کاویانی با اشاره به حضور کارشناسان اهل تسنن در این رادیو تصریح کرد: نزدیک به نیمی از برنامه‌های این رادیو با هدف فرهنگ‌سازی تولید می‌شوند و حضور کارشناسان اهل تشیع و تسنن در کنار هم نقطه شفافی برای این فرهنگ‌سازی است.

 وی در پایان گفت: هدف در برنامه‌های این رادیو، وحدت امت اسلامی است. تمام برنامه‌های ما از مسابقه و سرگرمی تا مستند با هدف تبیین وحدت مسلمین جهان طراحی و ساخته شده است.

 در ادامه دبیر شورای معارف معاونت صدا نیز با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این رادیو گفت: امسال توفیق داشتیم که رادیو وحدت را برای دومین بار افتتاح کنیم و بر اساس وحدت که برای ما یک اصل اسلامی است برنامه‌ها را تبیین کنیم.

وی با اشاره به اهمیت این رادیو بیان کرد: نقطه مقابل این رادیو رسانه‌های معاندی هستند که مدام در حال تفرقه افکنی میان امت اسلامی‌اند و با تولیدات نفاق آمیز خود مانع همدلی میان مسلمانان می‌شوند.

در پایان این نشست بیانیه آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید درباره راه‌اندازی رادیو وحدت قرائت شد.

امتیاز شما