امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
مدیر رادیو وحدت:
مدیر رادیو وحدت:

۴۵ درصد از برنامه‌های رادیو وحدت به فرهنگ‌سازی می‌پردازد

مشاهده ۲۲۶
۱۴۰۰/۰۷/۲۰- ۱۰:۱۷
تعداد بازدید:226

مدیر رادیو وحدت گفت: حدود ۴۵ درصد از برنامه‌های این رادیو به موضوع مهم فرهنگ سازی وحدت اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مسعود کاویانی روز دوشنبه به مناسبت افتتاح رادیو وحدت در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی در جامعه اسلامی‌برای تحقق وحدت، بخش زیادی از برنامه‌های این رادیو در این حوزه است.

وی از فرهنگ سازی به عنوان مهمترین نکته در بحث وحدت یاد کرد و گفت: به همین دلیل رادیو وحدت با برنامه‌های تولیدی خود سعی می‌کند به این خواسته نزدیک شود. البته وحدت به معنای ذوب شدن یک مذهب در مذهبی دیگر نیست، بلکه توجه بر روی اشتراکات، معنای وحدت را شکل می‌دهد.

مدیر رادیو معارف اضافه کرد: موضوع وحدت یک مفهوم کلان و راهبردی در جهان اسلام است که از ابتدای اسلام تا کنون اهمیت داشته است و یک تاکتیک و راهبرد مخصوص به یک زمان نیست. در حال حاضر که دشمنان اسلام در پی تفرقه‌ افکنی بین مسلمانان هستند، وحدت نمود پررنگتری پیدا کرده است و به همین دلیل بزرگانی همچون آیت‌الله بروجردی، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بارها بر روی مسئله وحدت تاکید ویژه داشته‌اند.

مساله شناسی و موضوع یابی در موضوع وحدت
کاویانی گفت: یکی دیگر از مسایل مهم در حوزه وحدت، مساله شناسی و موضوع یابی است که در این زمینه با همکاری نهادهای پژوهشی و ظرفیت مجموعه‌هایی که در حوزه وحدت فعالیت دارند، اقدامات علمی و پژوهشی خوبی صورت گرفته و در اختیار برنامه سازان رادیو وحدت قرار داده شده است.
وی از لزوم توجه به مخاطبان جوان و نوجوان و فرهنگ سازی و تبیین اهمیت وحدت در این قشر به زبان ساده و جذاب سخن گفت و افزود: برنامه مسابقه ای مهر ماه و برنامه زنده و جنگ واره جان جهان به همین منظور تدارک دیده شده است.

نگاهی زندگی نامه شهدای وحدت

مدیر رادیو وحدت سه موضوع وحدت آفرین در این رادیو را شامل توجه ویژه به قرآن کریم، شخصیت والای پیامبر اعظم (ص) و قبله واحد برشمرد و گفت: توجه به شهدای وحدت یکی دیگر از رویکردهای رادیو وحدت به عزیزانی است که جان و زندگی خود را برای تحقق وحدت در جهان اسلام فدا کرده اند.
وی اضافه کرد: تفسیر آیات قرآن با موضوع وحدت توسط مفسر عالیقدر آیت الله عبدالله جوادی آملی در برنامه نشان راه و توجه به سیره امامان معصوم و تبیین احادیث در این زمینه در برنامه‌های ندای وحدت و امت واحده از دیگر اقدامات رادیو وحدت است. البته برنامه امت واحده با همکاری مراکز استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و کردستان تولید می‌شود و از نظرات کارشناسان اهل سنت نیز استفاده می‌شود
به گزارش ایرنا  رادیو وحدت روز گذشته با پیام آیت الله العظمی جعفر سبحانی آغاز به کار کرد و تا دوم مهر ماه مصادف با ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) فعال است. قرار است رادیو وحدت از ۲۷ مهر مصادف با ۱۲ ربیع الاول که سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت آغاز به کار می‌کند، ضمن پوشش برنامه‌های این کنفرانس با علما و کارشناسان به گفت وگو بنشیند.
این رادیو روی موج اف. ام ردیف ۹۵/۵ مگا هرتز  به صورت ۲۴ ساعته علاوه بر رادیو از طریق برنامه کاربردی ایران صدا و گیرنده های تلویزیونی مانند رادیو نما قابل دریافت است.

امتیاز شما