امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
مهمانان مبارک هنیا به پرسش‌های او پاسخ می‌دهند؛
مهمانان مبارک هنیا به پرسش‌های او پاسخ می‌دهند؛

از تنش میان فرانسه و الجزایر تا چرایی حضور آمریکا در آفریقا

مشاهده ۱۵۶
۱۴۰۰/۰۷/۲۰- ۱۲:۲۷
تعداد بازدید:156

نتایج معکوس حضور آمریکا در قاره آفریقا و افزایش تنش‌ها میان فرانسه و الجزایر موضوعات برنامه «آفریقا امروز» شبکه پرس تی‌وی را تشکیل می دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «آفریقا امروز»( Africa Today)  این هفته به سراغ تبعات و نتایج حضور ایالات متحده در قاره آفریقا رفته و این حضور را به بهانه ارتقای امنیت ثبات و رفاه منطقه‌ای به نقد و بررسی می‌گذارد. عملیات آمریکا در قاره آفریقا شامل صدها حمله هواپیماهای بدون سرنشین، تمرینات متعدد نظامی و مشارکت در پروژه‌های اقتصادی است که به افزایش ۵۰۰ درصدی حوادث خشونت‌آمیز توسط سازمان‌های تروریستی در این قاره منجر شده است.

مبارک هنیا، مجری «آفریقا امروز» با میهمان بخش اول برنامه درباره اهداف پشت پرده حضور آمریکا در آفریقا، کودتاهای نظامی در کشورهای آفریقایی به کمک ارتش آمریکا و افزایش گروه‌های تروریستی در این قاره گفت و گو می‌کند.

موضوع دوم برنامه هم به افزایش تنش‌ها میان فرانسه و الجزایر اختصاص دارد. این تنش‌ها پس از اظهارات اخیر امانوئل مکرون که گفته تاریخ رسمی الجزایر نه بر اساس حقایق که بر مبنای نفر از فرانسه بازنویسی شده، افزایش یافته است.

هنیا از کارشناس این بخش برنامه می‌پرسد که آیا میان اظهارات توهین آمیز مکرون و انتخابات آینده در فرانسه ارتباطی وجود دارد و باید منتظر تشدید تنش‌ها میان الجزایر و فرانسه بود؟

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی سه‌شنبه ساعت 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن پرس تی وی می رود.

امتیاز شما