امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتشار کتاب «اشارات و تنبیهات» در سروش

مشاهده ۲۱۱
۱۴۰۰/۰۷/۲۴- ۰۹:۲۴

انتشارات سروش چاپ دهم جلد اول و نهم جلد دوم کتاب «اشارات و تنبیهات» نوشته دکتر حسن ملکشاهی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب «الاشارات و التنبیهات» اثری از ابن سینا(428 - 370 ق)، فیلسوف و دانشمند و پزشک ایرانی، به زبان عربی در منطق و فلسفه است که برخلاف «شفا» و «قانون» کم حجم است و از قدیم آن را «صغیر الحجم و کثیر العلم و الفایده» وصف کرده‌اند و از همین رو کتاب درسی شده است. بسیاری از مطالب که در آثار دیگر ابن سینا آمده، در  «الاشارات و التنبیهات» یا نیامده یا به صورت رمز و اشاره، آمده است و فشردگی مطالب و طبیعت موضوع آن و تعهد مؤلف در اختیار زبانی فخیم، آن را دشوار و محتاج شرح و بیان استاد ساخته است، چنان که خود ابن سینا تیزهوشی را جزء شرایط فهم این کتاب بر می‌شمارد.

کتاب  «الاشارات و التنبیهات» در سه بخش مستقل منطق، حکمت طبیعی و حکمت الهی تنظیم شده است. امّا شاید بتوان کتاب را در واقع متشکّل از چهار بخش، و بخش چهارم را بحث مستقلی در عرفان و تصوّف دانست که در هیچ یک از آثار دیگر ابن سینا نظیر و مشابه ندارد و می‌توان آن را نمودار تحوّلی در نگرش و بینش ابن سینا تلقی کرد.

چاپ دهم جلد اول و نهم جلد دوم این کتاب در 564 و 704 صفحۀ وزیری، شمارگان 500 نسخه و با قیمت دورۀ 240.000 تومان در انتشارات سروش منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

امتیاز شما