امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

چرخ» ویژه نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام روی آنتن می رود

مشاهده ۲۹۸
۱۴۰۰/۰۷/۲۶- ۱۲:۱۳

برنامه «چرخ» شبکه 4سیما امشب به بررسی جایزه‌ مصطفی(ص) و دستاوردهای آن می پردازد.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، این برنامه ساعت 19 امروز، دوشنبه ۲6 مهر ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.در این قسمت از «چرخ»، دکتر سیدداریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران با عزیز لطیف جمال، رئیس بنیاد حسین ابراهیم جمال و مهمان مراسم اهدای جایزه‌ی مصطفی(ص) درباره‌ی دستاوردهای جایزه‌ی مصطفی(ص) گفت‌وگو می‌کند. جایزه‌ی مصطفی(ص) نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است. این جایزه به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد و به چهره‌های شاخص در حوزه‌های علم و فناوری اهدا می‌شود که زمینه‌ساز بهبود زندگی انسان‌ها باشند. جایزه‌ی مصطفی(ص) 2021 به صورت مشترک به آقایان کامران وفا از ایران و زاهد حسن از بنگلادش اعطا می‌شود. پروفسور کامران وفا استاد فیزیک دانشگاه‌هاروارد متولد سال1960 در ایران با اثر نظریه‌ی F، مخفف کلمه‌ی Father به معنای نظریه‌ی پدر ریسمان در فیزیک نظری برگزیده شده است. پروفسور حسن، استاد فیزیک دانشگاه پرینستون متولد سال ۱۹۷۱ از کشور بنگلادش است‌ و با اثر نیمه‌فلزهای فرمیون ویل در حوزه‌ی فیزیک کوانتوم برگزیده‌ی این دوره شده است.

فصل هشتم مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، استادان دانشگاه و نخبگان بررسی می‌کند.
برنامه «چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما