امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
انعکاس دستاوردهای فنی رسانه ملی در نشریات بین المللی:
انعکاس دستاوردهای فنی رسانه ملی در نشریات بین المللی:

انتشار مقاله مهندس جوان معاونت توسعه و فناوری رسانه در نشریه DVB SCENCE

مشاهده ۲۳۱
۱۴۰۰/۰۷/۲۷- ۰۹:۳۱
تعداد بازدید:231

گزارش اقدامات معاونت توسعه و فناوری رسانه در خصوص راه اندازی شبکه فراتر به قلم یکی از کارشناسان جوان معاونت توسعه و فناوری رسانه در دو فصلنامه DVB SCENCE منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سازمان DVB، سازمانی بین المللی است که وظیفه توسعه مشخصات فنی سیستم های تلویزیون دیجیتال را بر عهده دارد. از اصلی ترین استانداردهای این سازمان می توان به DVB-T/T2 اشاره کرد که استاندارد مورد استفاده توسط کشور ایران برای تلویزیون‌های دیجیتال محسوب می‌شود. سازمان DVB هر شش ماه به انعکاس آخرین دستاوردها و تحولات فنی حوزه پخش همگانی و رسانه در مجله DVB SCENCE می‌پردازد.

این سازمان در آخرین شماره این مجله که به تازگی منتشر شده است، بخشی را به انعکاس دستاوردهای حوزه فنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در راه اندازی شبکه فراتر به عنوان رسانه ای پیشرو پرداخته است.

پخش همگانی تلویزیون زمینی دیجیتال برای حفظ جایگاه منحصر به فرد خود در عصر رسانه‌های جدید و اینترنت، باید به بستری متصل و تعاملی تحول یابد و محتواهای با کیفیت بالاتر را ارائه کند. معاونت توسعه و فناوری رسانه با اشراف به فضای رسانه ای دنیا، آینده نگری در عرصه فناوری‌های رسانه و همچنین در راستای ارائه محتواهای با کیفیت بالاتر و خدمات تعاملی وابسته به شبکه، پخش آزمایشی شبکه فراتر را از خرداد ماه 99 آغاز کرده است و در حال حاضر سازمان صدا و سیما با پخش زمینی محتواهای با کیفیت بالا UHD/HDR در شبکه فراتر در کنار خدمات دکمه قرمز (HbbTV) هم تراز با برودکسترهای پیشرو در عرصه جهانی قرار دارد.

شایان ذکر است که چرخه فنی پخش شبکه فراتر و همچنین خدمات تعاملی دکمه قرمز HbbTV بومی‌بوده و توسط همکاران معاونت توسعه و فناوری رسانه راه اندازی شده است. محتواهای شبکه فراتر شامل محتوای تامینی و تولیدی است و نکته بسیار مهم در چرخه فنی، ارزیابی و تطبیق محتوا با استانداردهای UHD/HDR است که توسط همکاران فنی به دقت انجام می‌گیرد.

گفتنی است، مقاله مهندس فاطمه فلاحی از همکاران معاونت توسعه و فناوری رسانه با عنوان "A UHD Boost for DTT in IRAN" که به انعکاس دستاوردهای فنی سازمان صدا و سیما در مجله DVB SCENCE می‌پردازد از آدرس ذیل قابل دریافت است.

https://dvb.org/wp-content/uploads/2021/09/dvbscene-58.pdf

امتیاز شما