امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

جشن «نور علی نور» در رادیو قم

مشاهده ۱۸۸
۱۴۰۰/۰۷/۲۷- ۱۳:۰۲

همزمان با هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر نور و رحمت صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام ویژه برنامه زنده «نور علی نور» از رادیو قم پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، روایت تاریخی میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام، تبیین سیره پیامبر اکرم در منابع شیعی و اهل سنت، جلوه‌های رفتاری و گفتاری آن دو بزرگوار، بررسی و تبیین رفتار و برخورد ایشان با جوانان، خانواده و کودکان به عنوان الگوی رفتاری، معرفی تعدادی از تربیت یافتگان و شاگردان برجسته مکتب نبوی و جعفری، بررسی نقش تعلیم و تعلم در سیره رفتاری آن حضرات از جمله موضوعات این برنامه است که با حضور کارشناسان و استادان حوزه و دانشگاه بیان خواهد شد.

کتاب شناسی نور با معرفی کتاب‌هایی مرتبط با سیره و شخصیت والای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام، حکایات نورانی با اجرای حکایاتی پند آموز از سیره اخلاقی و سبک زندگی آن دو بزرگوار، گزارش مردمی زنده از محل برپایی جشن‌های میلاد در استان قم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آن، شعرخوانی و مدیحه سرایی با حضور شاعران آیینی برجسته کشوری و مداحان اهل بیت علیهم السلام و ارتباط با حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران و اطلاع رسانی از برنامه‌های ویژه و جشن‌های این دو مکان از جمله بخش‌های متنوع ویژه برنامه «نور علی نور»‌ است.

این برنامه به تهیه کنندگی سید محمد عظیمی و ناصر هاشمی، گویندگی مریم احمد پور و امیر حسین یاوری، نویسندگی سکینه میری و منیره ماشااللهی و گزارش‌های شهاب الدین اشرفی و قائم خانی تولید می‌شود.

ویژه برنامه «نور علی نور»‌ یکشنبه 2 آبان 1400 در دو بخش مجزا از ساعت 9 تا 11 و 16 تا 18 تقدیم شنوندگان و مخاطبان رادیو قم می‌شود.

امتیاز شما