امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های هفته وحدت در شبکه پنج

مشاهده ۳۵۰
۱۴۰۰/۰۷/۲۷- ۱۳:۱۶

شبکه پنج سیما همزمان با آغاز هفته وحدت از 27 مهر تا 2 آبان مصادف با 12 تا 17ربیع الاول، با پخش ویژه برنامه‌های متنوعی هفته وحدت را گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه صبحگاهی «سلام تهران» کاری از  گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از روز سه شنبه 27 مهرماه به مدت یک هفته معطوف به هفته وحدت روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. این برنامه در شب و روز میلاد پیامبر اکرم (ص) شنبه و یکشنبه ( اول و دوم آبان ماه) ویژه عید ربیع تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

برنامه صبحگاهی «سلام تهران» به تهیه کنندگی روح الله رحیمی در شب میلاد رسول اکرم (ص) از ساعت 20 تا21:30 پخش می‌شود و روز یکشنبه نیز به تهیه کنندگی علی شعبانی و اجرای مصطفی امامی‌با همین رویکرد روی آنتن می رود. و

 برادران در هفته وحدت

مجموعه مستند«برادران» به تهیه کنندگی اسماعیل حاج حیدری در هفته وحدت از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود.

این مستند در 7 قسمت30 دقیقه ای در استان‌های گلستان، کردستان، سیستان و بلوچستان تصویر برداری شده است. در این مستند روایتی از کسب و کار، آداب و رسوم و معیشت برادران اهل سنت، محبت ایشان به اهل بیت، خدمات ایشان به نظام و همچنین خدماتی که نظام به برادران اهل سنت ارائه داده است نمایش داده می‌شود.

در مستند «برادران» به زندگی اجتماعی 7 شخصیت از مردم عادی اهل سنت همچون کشاورز، آشپز، نوازنده، تاجر، روحانی، خبرنگار و....  پرداخته می‌شود.

در این مجموعه موضوعاتی همچون کار آفرینی، حوزه‌های علمیه، نماز جمعه، مساجد، امامزاده‌ها، شعرا و نوازندگان، مدیران و کارمندان اهل سنت، خانواده شهداء و جانبازان، بانوان و غذاهای محلی، بازی‌های بومی - محلی، صنایع دستی و البسه سنتی در استانهای مختلف اهل سنت بررسی شده است.

تبیین سیره نبوی در برنامه «تانیایش»

برنامه ظهر گاهی«تانیایش» گروه معارف نیز همزمان با آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) سه شنبه 27 مهر مصادف با 12 ربیع الاول به تهیه کنندگی علیرضا هنرمند و با اجرای احمد شفازاده روی آنتن می رود. دکتر محمد حاج ابوالقاسم دولابی کارشناس مذهبی این برنامه به تبیین موضوع سیره نبوی می‌پردازد.

برنامه «تا نیایش» روز شنبه و یکشنبه معطوف به هفته وحدت روی آنتن شبکه پنج می رود.

جایگاه انتظار در «عطر عاشقی»

برنامه «عطر عاشقی» 30 مهر مصادف با 15 ربیع با موضوع جایگاه انتظار از خاتم انبیاء تا خاتم اوصیاء ساعت 17:10 روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

حجت الاسلام محمد رضا میلانی نژاد کارشناس مذهبی با حضور در یادمان شهدای شهر فرون آباد به تبیین و بررسی موضوع فوق می‌پردازد. 

برنامه تولیدی «عطر عاشقی» کاری از گروه معارف شبکه پنج سیما است که غروب جمعه هر هفته ساعت 17:10 به تهیه کنندگی و کارگردانی سید ناصر سجادی و با اجرای سید رضا نواب روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

گروه خانواده با دو  برنامه «به خانه بر می‌گردیم» و «رنگین کمان» ویژه این ایام و میلاد حضرت رسول پخش می‌شوند.

گروه تهران و شهروندی برنامه «در شهر» و «در استان» را در این ایام معطوف به این مناسبت روانه آنتن می‌کند.

پخش نماهنگ، وله، موسیقی تصویر شاد و ... از جمله میان برنامه‌هایی هستند که از تامین برنامه و پخش شبکه پنج سیما تقدیم به نگاه مخاطبان می‌شود.

امتیاز شما