امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه سحر و «تهران در قاب»

مشاهده ۱۷۱
۱۴۰۰/۰۷/۲۷- ۱۳:۴۷

ساخت مستند – میان برنامه ای به نام «تهران در قاب» در شبکه سحر در جریان است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریستی شهر تهران هدف این میان برنامه است.
هادی افشار تهیه کننده این مستند گفت: آثار تاریخی، ملی و مذهبی، امامزاده‌ها، مدارس علمیه و جغرافیای تاریخی و گردشگری، پارک ها، مدرسه دارالفنون، بافت تاریخی، حمام تاریخی نواب، آثار تاریخی شمیران، کاخ موزه نیاوران و هنر و معماری بکار رفته در موزه تهران قدیم، باغ کتاب، دریاچه شهدای خلیج فارس، روستای وردیج در بخش کن، کاخ گلستان، باغ گیاه شناسی، مجموعه تفریحی و توریستی توچال، محله و بازار سنتی تجریش، مجموعه کاخ های سعدآباد، ایرانمال و..... به عنوان مکان‌هایی است که در این مجموعه به صورت میان برنامه‌های 15 دقیقه ای معرفی می‌شود.
افشار افزود: ویژگی اصلی و مهمی‌که در ساخت این مستند گونه‌ها لحاظ شده است بکر بودن سوژه و این موضوع که لوکیشن مورد نظر تا به حال دیده نشده باشد و یا کمتر بدان پرداخته شده باشد و البته با رعایت این اصل که سوژه و مکان مورد نظر از زاویه دید یک توریست و بیننده خارجی دیده و نقل می‌شود.
افشار در پایان گفت: تصویر برداری این مستند - میان برنامه به پایان رسیده و هم اکنون «تهران در قاب» در حال تدوین است و پس از مراحل تدوین و زبانگردانی به زبان‌های کردی، آذری، اردو و بوسنیایی در برنامه پخش کانال های شبکه سحر قرار خواهد گرفت.
مستند – میان برنامه «تهران در قاب» تولید شبکه جهانی سحر، به زبان فارسی ضبط شده و گویندگی تمامی 20 قسمت بر عهده اسعد خوشگوار بوده و داوود عباسی تصویر بردار این مجموعه است.
«تهران در قاب» پس از اتمام مراحل ترجمه و زبانگردانی در زمستان سالجاری از کانال های کردی، اردو، آذری و بالکان سحر پخش می‌شود.

امتیاز شما