امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

خطر رآکتورهای هسته‌ ای قدیمی آمریکا برای جهان

مشاهده ۱۵۲
۱۴۰۰/۰۷/۲۸- ۱۰:۴۳

برنامه «ما مردم»(We The People) شبکه پرس‌ تی‌ وی، به بررسی خطرات رآکتورهای هسته‌ای قدیمی در آمریکا اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ما مردم» امروز به مناسبت سالگرد انفجار رآکتور فوکوشیما در ژاپن، به خطر وجود و فعالیت رآکتورهای هسته‌ای قدیمی ایالات متحده، که نه فقط محیط زیست این کشور، که کل دنیا را تهدید می‌ کند، می‌پردازد.
این برنامه با اشاره به سهم بزرگ نیروگاه‌های هسته‌ای در تولید انرژی آمریکا، به بررسی عوارض و تبعات فعالیت نیروگاه‌های قدیمی می‌ پردازد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حکم بمب اتم در حال انفجار را دارند.
بهراد نخعی، دانشمند هسته ای و جان لوفروگ، فیلمساز به عنوان کارشناسان این هفته برنامه «ما مردم»، ضمن ارائه ارزیابی خود از میزان ایمنی رآکتورهای هسته‌ای آمریکا، تبعات غیرقابل جبران فعالیت این رآکتورها را بررسی می‌کنند.
دنیل آریا، مجری «ما مردم» از کارشناسان برنامه می‌ پرسد که سیاست‌مداران آمریکایی اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه چه واکنشی در قبال این نیروگاه‌های قدیمی دارند و وظیفه ناظران آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در این میان چیست؟
برنامه «ما مردم» روز چهارشنبه ساعت 16، پنج شنبه ساعت 11 و 23، جمعه ساعت 10، شنبه ساعت 7 و 19 و یکشنبه ساعت 3 روی آنتن پرس تی وی می رود.

امتیاز شما