امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

جشن و سرور رادیو زیارت در سالروز میلاد نبی اکرم(ص)

مشاهده ۱۵۷۴
۱۴۰۰/۰۷/۲۸- ۱۴:۰۱

شبکه رادیویی زیارت به مناسبت سالروز میلاد حضرت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) ویژه برنامه هایی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه زنده «رسول صادق» با هدف تلاش برای گسترش وحدت بین مسلمانان و پیروی از سیره اهل بیت(ع) به ویژه پیامبر اکرم(ص) در زندگی روی آنتن می رود. این برنامه با حضور کارشناس، به موضوع محبوبیت پیامبر در نزد مسلمانان و اینکه ایشان حلقه اتصال بین شیعیان و اهل سنت هستند، می‌پردازد. همچنین پیش بینی شده تا با طرح یک قرار قرآنی یا ختم جمعی صلوات، شنوندگان در فرآیند برنامه دخیل شوند.

برنامه «رسول صادق» را می توانید به نویسندگی سعادت سادات جوهری و سیده سهیلا رحمتی، تهیه کنندگی سیده سهیلا رحمتی و اجرای مهران کاظمی و میثم مسرور از رادیو زیارت بشنوید.

ویژه برنامه «محمد امین» به تهیه کنندگی مصطفی اعلمی و  اجرای میثم مسرور، در 5 قسمت 50 دقیقه ای، با رویکرد سیره و شخصیت پیامبر اسلام(ص) در هفته وحدت روی آنتن می رود. این برنامه ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) از جمله اسوه حسنه بودن، داشتن اخلاق عظیم، پیامبر رحمت، عطوفت و قاطعیت و مردمی‌بودن و مردم داری را بررسی می‌کند.

نمایش رادیویی «هم نام گل ها» در گروه نمایش رادیو زیارت تولید شده است.

این نمایش از ماجرای خواب های مکرر عبدالمطلب، پدربزرگ پیامبر شروع می‌شود. وی در چند شب پیاپی در عالم خواب مطلبی درباره حفر زمین برای رسیدن به چاه زمزم را مشاهده می‌کند. سرانجام عبدالمطلب با کمک حارث، پسرش با دریافت علامت ها و نشانه‌ها در رویا متوجه می‌شود که کدام قسمت از کعبه را باید حفاری کند. در آن زمان او به دلیل اینکه دست تنهاست، با خدا عهد می‌کند اگر چاه زمزم را یافت و خداوند به او پسرانی بخشید، یکی از آنها را در کعبه قربانی کند. سرانجام سران قبایل عرب ساکن مکه از یافتن چاه زمزم توسط عبدالمطلب آگاه شده و به این موضوع اعتراض می‌کنند که یافتن زمزم همچون گنجی است که باید میان قبایل عرب تقسیم شود. حفر این چاه موجب اختلافاتی بین قبایل عرب می‌شود، که در نهایت  قرارمی‌ شود کاهن شامی داور بین آنها شود و نماینده ای از هر قوم عرب راهی شام می‌ شوند و...

نمایش رادیویی «هم نام گل ها» را فائزه چشمه سنگی در 2 قسمت 30 دقیقه ای نوشته است. این نمایش با بازی احمد ریحانه، مهران مطیع، حسین رستمیان، علیرضا قبادی، مسعود علی عسگری، حسین شجاع، مهتاب جعفرپناه، ریحانه ولایتی، گویندگی سیدمهران کاظمی، صدابرداری محراب مهماندوست،  کارگردانی احمد مینایی و تهیه کنندگی امیررضا رئوف روی آنتن رادیو زیارت می رود.

تصاویر

امتیاز شما