امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
باباگل زاده میزبان وریکن و کریم است؛
باباگل زاده میزبان وریکن و کریم است؛

ارتباط خروج آمریکا و افزایش تروریسم در افغانستان

مشاهده ۱۶۸
۱۴۰۰/۰۸/۰۱- ۱۱:۴۴
تعداد بازدید:168

برنامه «شبه قاره»(The Subcontinent) شبکه پرس تی‌وی رابطه میان افزایش تروریسم و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را ارزیابی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «شبه قاره» با توجه به وقوع حملات تروریستی متعدد در افغانستان و به خصوص علیه شیعیان، به بررسی نقش خروج نیروهای آمریکایی در بازگشت تروریسم به این کشور می‌پردازد.
کارل وریکن، کارشناس مسائل افغانستان از فرانسه و ریاض کریم، تحلیلگر سیاسی از لندن به عنوان میهمانان این هفته «شبه قاره» درباره دلایل تشدید تروریسم در افغانستان سخن می‌گویند و به بررسی نقش خروج نیروهای آمریکایی در این واقعه و ارتباط تجدید حیات دوباره داعش و تضعیف دولت تازه تاسیس طالبان می‌پردازند.
مهدی باباگل زاده، مجری برنامه از وریکن می‌پرسد که چه کسانی از ظهور دوباره تروریسم در افغانستان نفع می‌برند و آیا ظهور دوباره می‌تواند نقشه‌ای باشد برای تضعیف طالبان؟ و نقش کشورهای منطقه در صلح و ثبات افغانستان چیست؟
ریاض کریم نیز درباره ارتباط افزایش حملات تروریستی در افغانستان با خروج آمریکا سخن می‌گوید و به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا ائتلاف به رهبری ایالات متحده تهدید داعش را در سال‌های حضورش در افغانستان نادیده گرفته بود؟
برنامه «شبه قاره» روز یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ساعت ۲۳:۰۰ پیش روی مخاطبان پرس تی وی است.

امتیاز شما