امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص)
به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص)

نمایش فیلم «محمد رسول الله» از شبکه الکوثر

مشاهده ۲۴۵
۱۴۰۰/۰۸/۰۱- ۱۳:۳۴
تعداد بازدید:245

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» از ساخته‌های مجید مجیدی از شبکه الکوثر پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این فیلم درباره دوران نوجوانی پیامبر اسلام(ص)، روایت تاریخی وقایع پیش از تولد پیامبر اسلام (ص) تا دوازده سالگی آن حضرت است.
تولید این فیلم بین سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ شمسی انجام شده و از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز و در ادامه به مقطع زمانی پیش از تولد پیامبر اسلام(ص) باز می‌گردد. سپس به روایت وقایعی پیش از تولد پیامبر اسلام(ص) تا ۱۲ سالگی ایشان می‌پردازد. داستان حمله سپاه ابرهه به مکه، تولد پیامبر(ص)، دوران شیرخوارگی و خردسالی ایشان در روستای «سعدیه» از دیگر بخش‌های فیلم است.
فیلم با اولین سفر پیامبر (ص) به شام و رسیدن به صومعه «بحیرا» به پایان می‌رسد. بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر(ص) به ابوطالب بشارت می‌دهد و....
علیرضا شجاع‌نوری، مهدی پاکدل، ساره بیات، مینا ساداتی، محسن تنابنده، داریوش فرهنگ، رعنا آزادی‌ور، حمیدرضا تاج دولت، سیدصادق هاتفی، محمد عسگری، آرش فلاحت پیشه، جعفر قاسمی، پانته‌آ مهدی‌نیا، نسرین نصرتی، بهارک صالح نیا، علی اصغر خطیب زاده، امین آبان، هادی آقا حسینی، پیروز رفیعی در این فیلم نقش آفرینی کرده اند.
فیلم سینمایی «محمد رسول الله» یکشنبه 2 آبان ساعت 10:10 به وقت تهران با زبانگردانی و ترجمه به زبان عربی توسط دفتر بیروت شبکه الکوثر بر روی آنتن این شبکه است.

امتیاز شما