امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تورق دیوان اشعار فارسی در شبکه چهار سیما

مشاهده ۴۵۴
۱۴۰۰/۰۸/۰۳- ۱۳:۱۲

برنامه «هزاره شعر» شبکه چهار سیما کتاب «هزار سال شعر فارسی» را ورق می زند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر رشید کاکاوند از شاعران و ترانه‌ سرایان بنام کشور، مجری‌ کارشناس برنامه «هزاره شعر»، است. کاکاوند در هر قسمت از برنامه «هزاره شعر» با یکی از استادان برجسته حوزه شعر و ادبیات فارسی، به گفت و گو می‌ نشیند و صفحه‌ هایی از کتابِ «هزارسال شعر فارسی» را ورق می‌ زند.
برنامه «هزاره شعر» از آثار شاعران بزرگ زبان فارسی مانند فردوسی، مولوی، سعدی و حافظ و سایر بزرگان، یاد می‌کند و  غبار فراموشی را از دیوان شاعران کمتر شناخته شده می‌ زداید تا در گنجینه‌ های مخفی‌ شعر فارسی را به روی مخاطبان ایرانی باز کند.
علاوه بر گفت و گو که بخش محوری این برنامه است، بخش‌ های «مناجات»، «عشق»، «ایران» و «حکایت» نیز در این برنامه گنجانده شده است تا با آهنگ برنامه، بینندگان را با خود همراه کند.
بخش «مناجات»،  اشعار مناجات گونه و بخش «عشق»، اشعار عاشقانه را می خواند. اشعاری که در این دو بخش خوانده می‌ شود، از شاعران ناشناخته و شناخته شده آن دوره زمانی و زبانی شعر فارسی است که در گفت و گوی استاد کاکاوند و میهمان برنامه به آن پرداخته می‌شود.
در بخش «ایران»، زهیر توکلی درباره وضعیت شعر در باب مفهوم ایران و ایرانی صحبت خواهد کرد و در بخش «حکایت» که پایان بخش برنامه است نیز لاله صبوری حکایتی منظوم از شاعران بزرگ فارسی را برای بینندگان بازگو می‌کند.
این برنامه به تهیه کنندگی  مجید غفاری و کارگردانی سیدجواد حسینی ساخته شده است و از سوم آبان هزار و چهارصد، هر دوشنبه ساعت 23 روی آنتن شبکه چهار می رود.
در قسمت اول این برنامه، گفت و گوی رشید کاکاوند با دکتر وحید عیدگاه، عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، در کنار بخش‌ های «مناجات»، «عشق»، «ایران» و «حکایت» روی آنتن می رود.
برنامه «هزاره شعر» عنوان مجله شبانه و ادبی شبکه چهار است که دوشنبه شب ها ساعت 23 از شبکه چهار سیما و این هفته استثنائاً به دلیل پخش ویژه برنامه سوره، 23:30 پخش می‌ شود.

ویدئوها

امتیاز شما