امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

بررسی برنامه‌ های فقرزدایی از «زاویه» دیگر

مشاهده ۲۳۵
۱۴۰۰/۰۸/۰۵- ۱۴:۰۲

چهاردهمین قسمت از فصل شانزدهم برنامه «زاویه» چهارشنبه پنجم آبان‌، با اجرای دکتر عطاءالله بیگدلی از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، در این قسمت حسین راغفر اقتصاددان، پژوهشگر فقر و عضو هیئت‌علمی دانشگاه الزهراء(س) و سید احمد حبیب‌نژاد حقوق‌دان، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران به پرسش‌ هایی از این دست می‌پردازند.
به منظور محرومیت‌ زدایی، رفع فقر و حمایت از اقشار آسیب‌ پذیر، دولت تا کجا مُجاز به مداخله در حوزه‌ های اقتصادی-اجتماعی است؟
با توجه به مسئله فقر در سطوح مختلف، اسناد و برنامه‌ ها تا کجا تصویر دقیقی از وضع این پدیده و سیاستگذاری پیرامون آن دارند؟
حرکت به سوی توسعه آیا بدون کاهش و یا دست کم کنترل فقر اقتصادی-اجتماعی ممکن است؟
آیا مسئله ما در حوزه فقرزدایی فقدان نظریه است یا ایده‌ های موجود برای تدوین برنامه جامع عملیاتی کافی است؟
آیا نسخه‌ های عمل گرایانه می تواند راهگشای وضع موجود باشد؟
سیاست‌گذاری حوزه فقر در ایران چه وضعی دارد؟ آیا اختلالات موجود ناشی از اشکال در فهم نهادها و مربوط به حوزه اجرا و عمل است یا تحول در اسناد بالادستی لازم است؟
در جهان توسعه‌ یافته رفع فقر و فلاکت به‌ نحوی با دولت رفاه گره خورده است، آیا این نسخه قابلیت اخذ و اجرا در ایران را دارد یا نسخه متفاوتی لازم است؟
مجله علوم انسانی «زاویه» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه است که چهارشنبه‌ ها از شبکه چهارساعت 22 به صورت زنده روی آنتن می رود.

امتیاز شما