امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

«امنیت پایدار» در قاب تصویر شبکه افق سیما

مشاهده ۲۳۲
۱۴۰۰/۰۸/۱۱- ۱۰:۴۸

ویژه برنامه «امنیت پایدار» به مناسبت هفته پدافند غیر عامل، در جدول پخش شبکه افق قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در عصر حاضر و مخاطرات گسترده آن امنیت روانی و... مردم تحت الشعاع قرار می‌گیرد، از این رو جامعه نیازمند آن است که در برابر این مشکلات و خطرات، آگاهی لازم را داشته باشد.

همانطور که امروزه بر همگان آشکار شده، بهترین روش برای انتقال اطلاعات و در عین حال آموزش در حوزه آفند‌هایی که جامعه را تهدید می‌ کند، تولید چند رسانه‌ای است و در دسترس ترین فضایی که می‌تواند به گسترده ترین حالت ممکن این اطلاعات را در اختیار عمومی مردم قرار دهد، رسانه ملی است.
به همین دلیل شبکه افق سیما بر آن شد تا در هفته پدافند غیر عامل، با تولید برنامه‌ ای تلویزیونی تحت عنوان «ایران پایدار» این مسائل را به صورت عمومی در اختیار مردم قرار دهد تا بتواند سهم خود را از آگاه سازی جامعه در مسیر این مخاطرات ادا کند.
حسین پالیزدار، تهیه کننده برنامه «ایران پایدار» گفت: سازمان پدافند غیر عامل سعی می‌کند بخش دفاعی را در حوزه کشوری پیگیری کند. این سازمان تمام تلاش هایش در حوزه دولت است و ماموریت‌های مربوط به دولت را با رویکرد دفاعی نگاه کرده و کمک می‌کند تا آسیب پذیری‌ها و نواقص برطرف شود تا از آسیب‌های جدی جلوگیری کرده و از زیرساخت‌های حیاتی کشور صیانت کند.
وی افزود: در همین موضوع اخیر بنزین، از آنجایی که مسائل پدافند غیر عامل به درستی اعمال نشده بود، خساراتی داشتیم که با تدبیر عالی، مشکل برطرف شد، اما این موضوع اگر طولانی می‌شد، خسارات بسیار زیادی ایجاد می‌کرد. حال یکی از ماموریت‌های پدافند غیر عامل، آموزش مدیران و مردم است.
تهیه کننده برنامه «ایران پایدار» خاطرنشان کرد: سازمان پدافند وظیفه آموزش عمومی در حوزه پدافند غیر عامل را بر عهده دارد، از این رو باید اطلاعات خود را در اختیار عموم مردم قرار دهد تا مردم در شرایط مختلف آماده باشند.
وی ادامه داد: مطالب مطرح در سازمان پدافند، موضوعات تخصصی و سنگینی دارد و نیاز بود برنامه‌ ای ساخته شود تا بتوان این مفاهیم را با زبان ساده به مردم منتقل کرد.
در ساختار برنامه نیز تلاش شد تا موضوعات، نظر عموم مردم را جلب کند. به عنوان مثال در موضوع پدافند شیمیایی، به مواد شیمیایی ساده‌ای هم که هر خانواده در منزل دارد، اشاره شده تا بتوانیم مطالب خود را منتقل کنیم. برنامه گفت و گو محور است و در آن بخش موشن گرافیک هم قرار دادیم تا کلیات را هم بتوانیم به زبان ساده منتقل کنیم.
مخاطبان شبکه افق می‌ توانند برنامه «ایران پایدار» را تا روز پنجشنبه هر روز ساعت 19:30 و تکرار آن را روز بعد ساعت 1:30 و 6:30 تماشا کنند.

امتیاز شما