امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

«اشک سبز» در هیسپان تی وی جاری می شود

مشاهده ۲۰۱
۱۴۰۰/۰۸/۱۶- ۱۲:۳۰

مستند «اشک سبز» شبکه هیسپان تی وی روایتی از مشکلاتی است که دولت ها و شرکت های چندملیتی بر مردم یکی از مناطق کلمبیا برای استخراج سنگ زمردتحمیل می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مستند با سفر به یکی از مناطق کلمبیا به مسئله استخراج سنگ زمرد، شرایط زندگی و کاری و در نهایت بهره کشی از مردم و مشکلات استخراج کنندگان این جواهر زیر فشار و قدرت دولت ها و شرکت های چند ملیتی بررسی می‌شود.
زمرد کلمبیا زیباترین و با ارزش‌ترین نوع زمرد در تمام دنیا است. سالیان سال است که این جواهر به وسیله ای برای امرار معاش جوامع بومی منطقه کارائیب تبدیل شده است. بزرگترین مرکز استخراج این سنگ منطقه بویاکا (Boyacá) با معادنی در اطراف شهر Muzo است.
در این مستند، واقعیت های موجود در این منطقه از جمله نحوه استخراج زمرد، روش زندگی یک طلاجو، شرایط کاری، چگونگی سوءاستفاده شرکت های چند ملیتی با کمک دولت و مسئولین این منطقه و قوانینی که به نفع شرکت های بزرگ اما به ضرر مردم تمام می‌ شود، روایت می‌شود.
به منظور بررسی و پی بردن به تمامی ابعاد این موضوعات، با اعضای کنگره جمهوری خواهان، طلاجویان، اعضای اتحادیه زمرد، تجار کوچک جواهر و مردم عادی که با وجود زندگی در یک منطقه غنی در فقر روزگار می‌ گذرانند، گفت‌ و گو می‌شود
این مستند محصول سال 2017 شبکه هیسپان تی وی، امروز ساعت 14 و باز پخش آن ساعت 20:30 برای اسپانیایی زبان‌ های سراسر جهان روی آنتن می رود.

امتیاز شما