امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

کتاب «زلال» روایتگر زندگی شهیدی که امام زمان را می‌دید

مشاهده ۱۶۱
۱۴۰۰/۰۸/۱۸- ۱۱:۱۶

انتشارات سروش چاپ نخست کتاب «زلال» تألیف لیلا محمدی، بر اساس زندگی شهید سیدرضا پورموسوی، که توفیق تشرف و استفاده مکرر از محضر امام عصر(عج) را داشته، منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب «زلال» روایت مستند زندگی عارف شهید سیدرضا پورموسوی است که توفیق تشرف و استفاده مکرر از محضر امام عصر(عج) را داشته و بخشی از آنچه برایش رخ داده را در جزوه‌ای نوشته و براساس دست‌نوشته‌های خود شهید بوده که بعد از شهادتش آشکار شده و نویسنده با بضاعت اندک خود آن را در قالب خاطره - داستان به تصویر کشیده است. بن‌مایه این‌کتاب بر اساس همان دستنوشته‌هاست.

شهید سیدرضا پورموسوی در بیستم بهمن‌ماه 1345 شمسی در شهر دزفول به دنیا آمد. کودکی‌اش در جلسات قرآن و نوجوانیش در آموزش‌ها و اردوهای بسیج نوجوانان گذشت. سیدرضا در همان ایام نوجوانی واله و شیدای امام عصر(عج) می‌شود و برای وصال یار، طی طریق می‌کند. با شروع جنگ تحمیلی به جبهه می‌رود. ابتدا به‌عنوان امدادگر و بعد از آن تا زمان شهادت در عملیات والفجر 10 در ارتفاع ریشن به تاریخ سوم فروردین 1367 دیده‌بان لشکر هفت ولی‌عصر(عج) بود و در نهایت به آرزوی خود در دیدار دلدار می‌رسد. سیدرضا بر طبق سنت «آنکه را اسرار حق آموختند، قفل کردند و دهانش دوختند» مهر سکوت روی لب می‌زند و از این دیدارها حرفی به میان نمی‌آورد. او نهایتاً در سوم فروردین ماه 1367 در عملیات والفجر 10 در سن 22 سالگی آسمانی می‌شود.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. پس از شهادت دستنوشته‌هایی از او یافت می‌شود که پرده از اسراری شگفت، عجیب و تکان‌دهنده برمی‌دارد. پرده از ارتباط با سید و آقای غایبش، همان آقایی که خبر شهادت را قبلاً به او ابلاغ کرده است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «چشم‌های نافذ، شال سبز و گاه سیاهی که بر شکوه و صلابت او می‌افزود، لبانی متبسم و زمزمه مدام و آرامش و طمأنینه‌ای که در چهره‌اش نشسته بود، تصویری است که از شهید عزیز سیدرضا پورموسوی در ذهن و خاطره‌ام مانده است.

هماره آن سوی سکوتی که داشت، حرف‌های فراوان نشسته بود. می‌دانستم در خلوت او، رازهایی است که تنها مقربان و ملکوت آشنایان ادراک و احساس می‌کنند. کم می‌گفت و عمیق می‌گفت و اگر می‌گفت، آن‌سوی گفته‌اش، روشنای آیتی و روایتی نشسته بود.

مطالب «زلال» از کودکی پورموسوی آغاز شده و با شهادت او خاتمه پیدا می‌کند. سبک نوشتاری کتاب پیش‌رو، داستان مستند است و در کنار پرداختن به زوایای پنهان شخصیت اصلی، روایت‌های متعددی از اتفاقات زندگی شهید پورموسوی به‌صورت داستان روایت می‌شود.

کتاب «زلال» به گفته نویسنده‌اش نتیجه ۶ سال مصاحبه، تحقیق و نگارش است و ۳ فصل را شامل می‌شود. به‌علاوه ۲ فصل دیگر در این‌کتاب وجود دارد که دست‌نوشته‌ها و وصیت‌نامه شهید را شامل می‌شوند.

چاپ نخست این کتاب در 584 صفحۀ رقعی، شمارگان 200 نسخه و با قیمت 120.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

امتیاز شما