امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

«حامی» در شبکه افق

مشاهده ۲۲۷
۱۴۰۰/۰۸/۱۹- ۱۳:۱۰

مجموعه مستند «حامی» با هدف بررسی اقتصاد دانش بنیان بدون اتکا به نفت از قاب شبکه افق سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،اقتصاد دانش بنیان و بدون اتکا به نفت از مهمترین نکاتی است که حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک دهه گذشته تاکید گسترده‌ای بر آن داشته‌اند که همین موضوع اهمیت توجه به این مسائل را چند برابر می‌کند.
مهمترین ابزاری که می‌تواند پیش زمینه راه اندازی این فازهای مهم را در اقتصاد کشور مهیا سازد، رسانه است. شبکه افق سیما به منظور حمایت از این مسئله مهم اقتصادی کشور لازم دانسته تا مجموعه مستندی را تحت عنوان «حامی» تولید کند.
این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل محمد باقر تولید شده و با موضوع فعالیت‌های اقتصادی که می‌تواند در صورت گسترش در اقتصاد جایگزینی برای فروش نفت خام باشد یا بخشی از آن را جبران کند، بر آنتن شبکه افق نقش بسته است.
ابوالفضل محمد باقر، تهیه‌کننده مستند گفت: توانایی‌ های بسیاری در کشور وجود دارد که همه آن‌ها در  مسیر اقتصاد مقاومتی پیش رفته است و نیاز بود این‌ها به نمایش گذاشته شود تا مردم بدانند چه ظرفیت‌هایی در این زمینه موجود است و از این طریق راهکارهای اقتصاد بدون نفت گسترش یابد.
وی افزود: تلاش کردیم تا ظرفیت‌ های بسیاری از استان‌ ها را شناسایی کنیم و به نمایش بگذاریم. به عنوان مثال در حوزه امنیت غذایی در سمنان به اصلاح نژادی نوعی گونه گوسفند مبادرت شده و با تغییرات ایجاد شده این حیوانات چند قلو زا شده‌ اند که همین موضوع می تواند تولید گوشت در کشور را افزایش دهد.
تهیه کننده و کارگردان مجموعه مستند حامی تاکید کرد: موارد بسیاری در کشور وجود دارد که با کمی تلاش و گسترش آن‌ها، می‌توان به صورت صد در صد از واردات بی نیاز شد. اما این مهم، نیازمند آن است که کمی همت و پشتیبانی از صاحبان این کسب و کارها صورت گیرد. هدف ما در مجموعه مستند هم همین است که بتوانیم ظرفیت‌ های موجود در کشور را به مردم نشان دهیم.
وی خاطرنشان کرد: من مستندهایی زیادی با موضوع جهش تولید تهیه کرده‌ام که در آن‌ها تولیدکنندگان از ساماندهی نشدن و بی توجهی شرکت‌های دانش بنیان ناراضی بودند. حال امیدواریم با ساخت این مستندها و به نمایش گذاشتن توانایی‌ تولیدکنندگان داخلی هم توجه مسئولان را جلب  کنیم و در عین حال باعث تغییر نگاه مردم به کشورشان شویم.
علاقه مندان می‌توانند این مستند را هر روز ساعت 18 و تکرار آن را روز بعد ساعت 04:30 و 12 از شبکه افق به تماشا بنشینند.

امتیاز شما