امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

«کتاب شب» رادیو تهران به استقبال هفته کتاب می رود

مشاهده ۱۴۰
۱۴۰۰/۰۸/۲۲- ۰۹:۱۷

برنامه «کتاب شب» به مناسبت هفته کتاب، زندگینامه و خاطرات دو چهره ماندگار ادبیات، دانشنامه نویسی، ویراستاری و کتابداری را بازخوانی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «کتاب شب» رادیو تهران به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار برای دو هفته تدارک ویژه ای دیده است.

موضوع برنامه در دو هفته موردنظر، بازخوانی زندگینامه و خاطرات دو چهره ماندگار ادبیات، دانشنامه نویسی، ویراستاری، کتابداری و تصحیح و ترجمه کتاب است.

از 22 تا 26 آبان خاطرات کتابدار ایران، استاد کامران فانی و از 29 آبان تا 3 آذر، زندگینامه و خاطرات زنده یاد اسماعیل سعادت در برنامه روایت می‌شود.

استاد کامران فانی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، از پیشکسوتان کتابخوانی و کتابداری به صورت علمی در ایران است. او یکی از مترجمان برجسته و نسخه پژوهانِ معتبر ایران هم به شمار می رود.

زنده یاد اسماعیل سعادت نیز عضو پیوسته و مدیر گروه دانشنامه تحقیقات ادبیِ فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود. همچنین عضو شورای عالیِ ویرایش در سازمان صدا و سیما هم بود.

تنظیم شنیداری زندگینامه و خاطرات این دو استاد بر اساس منابع گوناگون به قلم سردبیر برنامه، محمدباقر رضایی انجام گرفته است.

برنامه «کتاب شب» را به تهیه کنندگی رضا قربانی و زرین کشاورز و روایت بهروز رضوی، ساعت 23:30 دقیقه از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران بشنوید.

امتیاز شما