امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بازخوانی پرونده هولناک قاتل سریالی پاکدشت در تلویزیون

مشاهده ۱۹۳
۱۴۰۰/۰۸/۲۴- ۱۱:۳۷

مستند «بیجه»، روایتی از بزرگترین پرونده جنایی 70 سال اخیر در ایران، در برنامه «به اضافه مستند» رونمایی می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «بیجه» به کارگردانی میکائیل دیانی روی آنتن شبکه مستند می‌ رود.

مستند «بیجه» بازخوانی پرونده هولناک قاتل سریالی کودکان در پاکدشت است. حدودا 17 سال پیش بود که ماجرای «بیجه»، تبدیل به یکی از مهمترین خبرهای کشور شد. جایی که یک کارگر کوره پزخانه‌ در اطراف پاکدشت به 17 کودک تجاوز کرد و آن‌ها را به قتل رساند. ماجرای قتل این کودکان، به عنوان بزرگترین پرونده جنایی 70 سال اخیر ایران شناخته شد و به‌شدت افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داد.

این مستند پژوهش پایه، علاوه بر بازخوانی پرونده جنجالی «بیجه» به آسیب‌ های اجتماعی کودکان حاشیه‌ نشین پرداخته است و دلایل شکل‌گیری این گونه آسیب‌های اجتماعی در حاشیه‌های شهر را بررسی می‌ کند.

این فیلم پیش از این در سامانه‌ های نمایش آنلاین به نمایش درآمد و با اقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان رو به‌ رو شد و حالا برای اولین بار از تلویزیون در برنامه «به اضافه مستند» پخش می‌ شود.

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور مریم بیات مدرس دانشگاه برگزار می‌شود و آسیب‌های ناشی از حاشیه نشینی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
این قسمت از برنامه، روز سه‌شنبه 25 آبان ساعت 20 از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه 26 آبان ساعت 8:30 و جمعه 28 آبان ساعت 15 است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی درباره موضوع مستند می‌پردازد.
این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت 20 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

امتیاز شما