امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

صنایع خلاق ایران سوژه «چرخ»

مشاهده ۱۸۲
۱۴۰۰/۰۸/۲۴- ۱۳:۳۱

برنامه امشب «چرخ» به بررسی صنایع خلاق در ایران اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، در بخش‌ «تازه‌ ها»  امشب دوشنبه 24 آبان، پویا پاک‌نژاد، دانش آموخته‌ علوم شناختی از فناوری‌های تصویربرداری عصبی می‌گوید.
در بخش دیگری از «چرخ»، محمدرضا مقدسیان با پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه علم، فرهنگ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره‌ صنایع خلاق گفت‌وگو می‌ کند.
صنایع خلاق صنایعی هستند که اساس آن‌ها ایجاد و انتشار دانش و اطلاعات است. ریشه‌ این مفهوم به صنایع فرهنگی برمی‌ گردد که در طول زمان و با انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزه در قالب صنایعی مانند سینما، نرم‌افزار، موسیقی، انیمیشن، بازهای ویدئویی و… ظهور پیدا می‌ کند. به عبارت دیگر صنایع خلاق متشکل از مجموعه ای از فعالیت های دانش‌بنیان هستند که دانش به معنای وسیع از جمله دانش ضمنی و فناوری‌ های مبتنی بر حوزه‌ی هنر و فرهنگ و نه محدود به آن را در خدمت تولید ارزش افزوده‌ی اقتصادی قرار می دهند. بنابراین پتانسیل درآمدزایی از تجارت و مشمول حمایت حقوق مالکیت فکری دارند.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌ و گوی حافظ آهی با دکتر مراد کاویانی‌راد، استاد جغرافیای دانشگاه خوارزمی‌کرج روی آنتن می رود.

مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌ کند.
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت 50 دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌ شود.
مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما